کد خبر: ۷۹۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
اکثر هشتگ‌زنندگان کاربران جدید توییترند یا قبلا فعالیتی نداشتند
روزنامه ایران در واکنش به میلیونی شدن هشتگ مهسا امینی نوشت: تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد اکانت‌هایی که وظیفه تبلیغ را بر عهده داشته‌اند، اکثراً حساب‌های جدید بوده و فعالیت قبلی در پلتفرم «توئیتر» نداشته‌اند، گویی به سرعت برای تعامل با این رویداد منحصراً در ایران یا به صورت محدود ایجاد شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دولتی ایران در گزارشی با عنوان «انقلاب جعلی لشکر هشتگ‌سازان» ضمن اذعان به «شگفت‌انگیز» بودن تعداد توئیت‌های مهسا امینی، در هویت کاربرانی که این شگفتی را خلق کردند، تردید ایجاد کرد.

روزنامه ایران نوشت: در روزهای ابتدایی اعتراضات و هنگام جست‌و‌جوی مهسا امینی، طبق آنچه که پلتفرم Talkwalker نشان می‌دهد، متوجه شدیم که تعداد توئیت‌هایی که در مورد این رویداد به دست کاربران رسیده بسیار شگفت‌انگیز است.نکته قابل توجه‌، تعداد اکانت‌هایی است که در وهله اول درباره این موضوع توئیت کرده‌اند که طبق گفته این پلتفرم این توئیت‌ها از 450 هزار تجاوز نمی‌کند و این بدان معناست که برخی طرف‌های خاص سعی کرده‌اند این محتوا را تقویت کرده و از گسترش آن اطمینان حاصل کنند تا آن را به افکار عمومی تحمیل کنند.

دنیای تعامل و برانگیختن غرایز در برخورد با آن و تجزیه و تحلیل این داده‌ها نشان می‌دهد اکانت‌هایی که وظیفه تبلیغ را بر عهده داشته‌اند، اکثراً حساب‌های جدید بوده و فعالیت قبلی در پلتفرم «توئیتر» نداشته‌اند، گویی به سرعت برای تعامل با این رویداد منحصراً در ایران یا به صورت محدود ایجاد شده‌اند. بر‌ اساس نمونه‌ای از 60 هزار توئیت، متوجه شدیم که 8 هزارو 343 حساب کاربری در ماه سپتامبر ایجاد شده است.

چیزی که هدف از ایجاد آنها را مشخص می‌کند این است که این حساب‌ها پس از ظاهر شدن در این پلتفرم، تا زمانی که وقایع اخیر در ایران آغاز نشده بود، اصلاً توئیت نکردند.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پرطرفدار ترین عناوین