کد خبر: ۷۹۸۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶

تائید اسناد الحاق مناطق جدید توسط دادگاه قانون اساسی روسیه

دادگاه قانون اساسی روسیه اسناد الحاق دو جمهوری منطقه «دونباس» به همراه دو منطقه «خرسون» و «زاپوریژیا» از اوکراین به خاک روسیه را تایید کرد.
تائید اسناد الحاق مناطق جدید توسط دادگاه قانون اساسی روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

طبق همه پرسی صورت گرفته در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون، این 4 منطقه در ناباوری کشورهای غربی و علی رقم محکوم کردن این همه پرسی، به روسیه تعلق پیدا کردند.

دادگاه قانون اساسی روسیه نیز بسته اسناد پیوستن رسمی «جمهوری خلق دونتسک»، «جمهوری خلق لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» را که روز جمعه در مراسمی توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین امضا شدند، مورد تایید قرار داد.

دادگاه قانون اساسی روسیه این اسناد را بعد از ارجاع آنها از سوی پوتین به این دادگاه تایید و روز یکشنبه در وبسایت خود منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، دادگاه قانون اساسی روسیه تصریح کرد، اسناد معاهدات پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا از لحظه امضا شدن توسط ولادیمیر پوتین در روز جمعه تا زمان تصویب از سوی پارلمان روسیه اعمال می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری تاس، رئیس جمهور روسیه چهار معاهده پیوستن مناطق جدید به خاک روسیه را برای تصویب به «مجلس دومای دولتی» روسیه فرستاد.

در متن این معاهدات پیوستن این مناطق به روسیه و شکل‌گیری موجودیت‌های جدید در این کشور تصریح شده است.

پوتین همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه دولتش و «یِوگنی ایوانوف»، معاون او را به عنوان نمایندگان رسمی خود برای فرآیند تصویب معاهدات پیوستن این چهار منطقه جدید به روسیه در پارلمان منصوب کرد.

همچنین پوتین در یک حکم دیگر «آندری کلیشاس»، رئیس کمیته وضع قوانین اساسی و دولت‌سازی در «شورای فدراسیون» روسیه به همراه «پاول کراشنینیکوف» رئیس همین کمیته در مجلس دومای دولتی را به عنوان نمایندگان رسمی رئیس جمهور روسیه در امر بررسی تدوین قوانین اساسی فدرال مربوط به مناطق جدید منصوب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

روسیه پوتین تصرف اراضی اوکراین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین