کد خبر: ۷۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

باکینگهام: صلاح نیست پادشاه انگلیس در اولین سفر خارجی به مصر برود

یک منبع وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس اعلام کرد، از آنجایی که پادشاه جدید این کشور از وظایف قبلی خود کناره‌گیری کرده، در نشست تغییر اقلیم رهبران جهان که ماه آینده در مصر برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.
باکینگهام: صلاح نیست پادشاه انگلیس در اولین سفر خارجی به مصر برود
آفتاب‌‌نیوز :

 این منبع اعلام کرد، کاخ باکینگهام با دولت درباره نشست COP۲۷ سازمان ملل مشورت کرد و همگی متفق القول موافق بودند که صلاح نیست چارلز به عنوان نخستین سفر برون‌ مرزی‌اش به عنوان پادشاه انگلیس، شخصا برای شرکت در این رویداد به مصر سفر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته این منبع، هیچ تاییدی مبنی بر حضور چارلز در این نشست پیش از پادشاه شدنش به دنبال فوت مادرش ملکه الیزابت دوم وجود نداشت.

به دنبال توصیه پزشکان و کناره‌گیری ملکه الیزابت دوم از حضور در نشست قبلی تغییر اقلیم سازمان ملل، چارلز در مراسم افتتاحیه نشست COP۲۶ در سال ۲۰۲۱ میلادی در گلاسکو سخنرانی کرده و این اجلاس را "آخرین فرصت" برای نجات جهان از تغییر اقلیم توصیف کرد.

روزنامه ساندی تایمز گزارش داد که لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس به پادشاه چارلز گفته است تا به مصر سفر نکند و برنامه‌های وی برای ایراد سخنرانی در این کنفرانس را برهم زد.

این روزنامه به نقل از منبعی در دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، نشست اخیر تراس و چارلز صمیمانه بوده و هیچ اختلافی در میان نبوده است.

پادشاه چارلز زمانی که در سمت جانشین ملکه قرار داشت برای محیط زیست و دیگر مسائل مبارزه کرد اما ماه گذشته اعلام کرد: دیگر مقدور نیست بخش اعظم وقت و انرژی خود را صرف خیریه‌ها و دیگر مسائلی که عمیقا به آنها اهمیت می‌دهم، کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین