کد خبر: ۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۹
دکتر عرفان قانعی فرد در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

احتمال سفر طالبانی به ایران در آینده نزدیک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیدار جلال طالبانی از ایران که بنا بود پس از انتشار کتاب «خاطرات و زندگی جلال طالبانی؛ پس از 60 سال»، و به منظور رونمایی از این کتاب و دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان صورت گیرد، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل آفتاب، ششم شهریور ماه امسال، کتاب «خاطرات و زندگی جلال طالبانی؛ پس از 60 سال»، توسط نشر ماهی و با همکاری سفارت عراق و دفتر اتحادیه میهنی کردستان عراق در ایران منتشر شد.

مطابق اطلاعات موجود در بروشور معرفی این کتاب، قرار بود که به فاصله اندکی از انتشار این کتاب در ایران و در اوایل ماه سپتامبر، جلال طالبانی جهت برگزاری جلسه‌ای صمیمانه با حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی ایران و عراق، و نیز توشیح و امضا این کتاب، به ایران سفر کند.

با این‌حال امروز مشخص شد که تاریخ سفر طالبانی به ایران به بعد از مراسم سازمان ملل در نیویورک و جشن عید فطر موکول شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب «دکتر عرفان قانعی فرد» نویسنده کتاب خاطرات جلال طالبانی درمورد امکان حضور آقای طالبانی در تهران با تشکر از تشریک مساعی وزارت فرهنگ و ارشادی اسلامی در صدور سریع مجوز نشر و طبع کتاب، خاطرنشان کرد: «برای برگزاری این جلسه باید سازمان‌ها و نهادهایی فراتر از سفارت عراق همکاری کنند تا امنیت و نظم جلسه برقرار شود. از دیگر سو موافقت نهادهای ذیربط ایرانی و عراقی در اجرایی شدن این مساله حائز اهمیت است».

این پژوهشگر دانشگاه هاروارد در ادامه افزود: «در دانشگاه نیویورک و دانشگاه لندن مراسمی مشابه‌ای برگزار خواهد شد که به طور قطع این برنامه بدون حضور آقای طالبانی خواهد بود».

ناظم دباغ، نمانده اتحادیه میهنی کردستان عراق در ایران نیز درباره امکان حضور آقای طالبانی در تهران در گفتگو با آفتاب یادآورشد: «هنوز پاسخی قطعی دریافت نکرده‌ایم و مساله باید با مشورت اقای طالبانی و نهادهای زیربط صورت بگیرد و انشالله مانعی جدی در اجرای این برنامه دوستانه و فرهنگی وجود نخواهد داشت، اما هماهنگی‌های لازم موکول به رضایت آقای طالبانی است هر چند که ایشان همیشه از دیدار با چهره‌های فرهنگی و هنری استقبال می‌کنند و احتمالا اگر در ایران برگزار نشد در سلیمانیه برای نسخه کردی چنین امری محقق خواهد شد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین