کد خبر: ۷۹۸۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل:

عدم تمدید آتش بس در یمن ناامیدکننده است

به دنبال تمدید نشدن مجدد توافقنامه آتش‌بس در یمن درپی کارشکنی‌های اپتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و نقض این توافق در دوره‌های گذشته، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نسبت به این مسئله ابراز ناامیدی و تاسف کرد.
عدم تمدید آتش بس در یمن ناامیدکننده است
آفتاب‌‌نیوز :

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت: ناامیدکننده است که می‌بینیم دو طرف بر سر پیشنهادهای جدید برای تمدید آتش‌بس توافق نکردند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وی افزود:

*علی‌رغم تمدید نشدن آتش‌بس، اما مذاکرات همچنان ادامه دارد و هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به بررسی گزینه‌هایی که برای هر دو طرف قابل قبول است ادامه می‌دهد.

*غیرنظامیان در یمن مستقیماً از آتش بس بهره بردند، زیرا فعالیت‌های نظامی از جمله حملات هوایی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، و حملات فرامرزی انجام شده توسط جنبش انصارالله متوقف شدند و تعداد تلفات غیرنظامیان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

*دو طرف آرامش خود را حفظ کنند، از هر گونه تحریک یا اقداماتی که ممکن است منجر به تشدید خشونت شود خودداری کنند، با یکدیگر تعامل کرده و بر تکمیل مذاکرات تمرکز کنند.

*علی‌رغم ناامیدی سازمان ملل از وضعیت موجود، اما ما معتقد هستیم که این پایان راه نیست و همچنان زمان برای توافق دو طرف بر سر تداوم آتش‌بس وجود دارد.

آتش‌بس یمن یکشنبه دهم مهر به پایان رسیده و هنوز تمدید نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین