کد خبر: ۷۹۸۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

روایت یک روزنامه از «یکشنبه غم‌انگیز شریف» / آنچه موجب نگرانی شده ورود نیرو‌های امنیتی به فضای دانشگاه‌هاست

روزنامه دنیای‌اقتصاد در گزارشی ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه صنعتی‌شریف را غیرقانونی دانسته و یکشنبه را «یکشنبه غم‌انگیز شریف» توصیف کرده است.
روایت یک روزنامه از «یکشنبه غم‌انگیز شریف» / آنچه موجب نگرانی شده ورود نیرو‌های امنیتی به فضای دانشگاه‌هاست
آفتاب‌‌نیوز :

شامگاه یکشنبه دانشگاه صنعتی‌شریف با یکی از تلخ‌ترین حوادث سال‌های فعالیت دانشجویی‌اش روبه‌رو بود. حادثه‌ای که وزیر علوم را شبانه به دانشگاه کشاند و موجب ورود کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به اتفاقات یکشنبه شب دانشگاه شریف شد. براساس گزارش‌ها دانشگاه صنعتی شریف عصر روز یکشنبه صحنه برگزاری تجمع برخی دانشجویان این دانشگاه در واکنش به حوادث اخیر در کشور و همچنین اعتراض به ادامه بازداشت دانشجویان این دانشگاه بود. اعتراضی که درنهایت با حضور گسترده ماموران لباس‌شخصی در اطراف دانشگاه و ورود برخی نیروها به داخل دانشگاه به خشونت کشیده شد. در پی این ماجرا تعدادی از دانشجویان بازداشت و در نهایت نیمه‌های شب دانشجویان حاضر در دانشگاه موفق به خروج از دانشگاه شدند.

در ادامه این گزارش بر غیرقانونی بودن ورود نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه‌ها تاکید شده است: در این میان آنچه موجب نگرانی شده است ورود نیروهای امنیتی به فضای دانشگاه‌هاست. براساس قانونی که در مرداد ماه سال ۷۹ در مجلس تحت عنوان کلیات قانون ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش تصویب شد، ورود نیروهای مسلح اعم از نظامی، انتظامی و اطلاعاتی برای انجام ماموریت‌های امنیتی، حمل و نگهداری سـلاح و دستگیری افراد در محیط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ممنوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین