کد خبر: ۷۹۸۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۱

دلیل عملکرد ضعیف ملی‌پوش قایقرانی در مسابقات جهانی

سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: مهسا جاور سال‌ها از تمرینات دور بود و رقابت خود را از قایق تک نفر از نو شروع کرد. به همین دلیل در مسابقات جهانی جمهوری چک در رده نوزدهم قرار گرفت.
دلیل عملکرد ضعیف ملی‌پوش قایقرانی در مسابقات جهانی
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات روئینگ قهرمانی جهان در راچیچ جمهوری چک برگزار شد. مهسا جاور، نازنین ملایی و امیرحسین محمودپور پاروزنان تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان بودند. افشین فرزام هم سرمربی این تیم است. نازنین ملایی قایقرانی المپیکی ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شد به مرحله نیمه نهایی مسابقات A و B برسد. وی پس از حضور در فینال B رقابت‌ها به عنوان هشتم جهان دست پیدا کرد. محمودپور در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و جاور نیز عنوانی بهتر از نوزدهم را کسب نکرد.

افشین فرزام در گفتگو با ایرنا درباره سطح مسابقات جهانی چک، اظهار داشت: امسال سطح این رقابت‌ها خیلی بالا بود و بیش از ۶۵ کشور از قاره‌های اروپا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه در این مسابقات حضور داشتند. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته تحت تدابیر شدید کرونایی برگزار شد، اما امسال محدودیتی وجود نداشت و همه کشور‌ها با کیفیت بالایی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

وی درباره عملکرد نازنین ملایی در مسابقات جهانی چک خاطرنشان کرد: پیش بینی کرده بودم که نازنین ملایی پیش از اعزام در فینال B حضور یابد و جزو ۱۲ نفر اول قرار بگیرد و می‌تواند رنکینگ جهانی خود را ارتقا بخشد. او در فینال B نفر دوم شد. بیشتر قایقرانان ایرانی در این رقابت‌ها با بزرگ‌ترین قهرمانان جهان رقابت کردند. محمودپور و ملایی رقابت شانه به شانه‌ای با حریفان خود داشتند.

سرمربی تیم ملی روئینگ درباره عملکرد مهسا جاور گفت: جاور سال‌ها از تمرینات دور بود و رقابت خود را از قایق تک نفر از نو شروع کرد. باید ببینیم که وضعیت او نسبت به رقبایش در آسیا چگونه است. رقبای جاور در آسیا قایقرانان ژاپن هستند و باید منتظر حضور او در دیگر رقابت‌های پیش‌رو باشیم.

وی یادآور شد: باید منتظر باشیم تا فدراسیون جهانی قوانین جدید سهمیه الپیک را روی خروجی قرار دهد. در آن صورت می‌توانم پیش‌بینی کنم که به چه صورت برای کسب سهمیه المپیک پیش می‌رویم و الان نمی‌توانم اظهار نظری در این زمینه داشته باشم.

فرزام اضافه کرد: هشت سالی در مسابقات قهرمانی جهان حضور نداشتیم و دلیل این غیبت طولانی بحث مالی، کرونا، حضور در بازی‌های آسیایی و اولویت برگزاری اردو بوده است. قایقرانان ایرانی توانستند در مسابقات قهرمانی جهان تاثیرگذار باشند و در کورس رقابت قرار گرفتند. حضور در این مسابقات سطح تجربه و اعتماد به نفس آن‌ها را بسیار بالا می‌برد. از نظر فنی قایقرانان عملکرد بدی نداشتند و امیدوارم در آینده در مصاف با رقبای جهانی عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور مربی صاحب سبک در تیم ملی ایران بسیار خوب است، گفت: سرمربیان خارجی می‌توانند در تغییر سبک قایقرانان ایرانی و بالا بردن کیفیت عملکرد این ورزشکاران موثر باشند. نازنین ملایی توانست در مسابقات جهانی کشور‌های چک آمریکا، ایرلند و انگلیس را حذف کند. این قایقرانان مربیان خوب و سطح فنی بالایی داشتند. باید به دنبال مربیانی که در دوره‌ای مدال آور بودند، باشیم تا سطح تیم ملی را بالا ببرند.

سرمربی تیم ملی روئینگ اظهار داشت: جای تشکر دارد که فدراسیون بعد از این همه سال به مجموعه روئینگ اعتماد کرد و این اعزام با تمام مشکلات و مباحث اقتصادی انجام شد و قایقرانان ایرانی نیز جواب این اعتماد را دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین