کد خبر: ۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۲
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد:

کشور به آرامش و اعتدال نیاز دارد

جناح‌های سیاسی، عناصر افراطی را پس بزنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری، گفت: «با وضعیت موجود کشور باید شاهد یک انتخابات جدی باشیم و دولت خیلی نمی‌تواند با اطمینان کامل تصور کند دوره دیگر هم بر سر کار باشد».

رضا عبداللهی نماینده ماهنشان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب به القاء برخی‌ها راجع به اینکه شرایط چرخش قدرت در حال حاضر وجود ندارد، پاسخ داد: «این‌گونه نیست و حتما بر اساس آن‌چه قانون تعیین کرده، انتخابات آتی هم بایستی با حضور افراد توانمند برگزار شود».

وی گفت: «معمولا در سال‌های گذشته، وضع دولت این‌گونه بوده که توانسته در دوره دوم هم بر سر کار باقی بماند و دولت عملا 8 سال مداوم مسوولیت داشته باشد. اما این مسأله به هر صورت با رأی مردم صورت گرفته و اگر قرار بود این حالت، یک اجبار باشد قانون اساسی به جای 4 سال به عنوان دوره فعالیت مجلس یا ریاست جمهوری مدت 8 سال را اعلام می‌کرد که این طور نشده است و حتما باید انتخابات تعیین‌کننده باشد».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشتم یادآوری کرد که دولت فعلی هم با شرایط موجود کشور نمی‌تواند خیلی مطمئن باشد که در انتخابات آتی مجدداً رأی می‌آورد و باقی می‌ماند.

به گفته عبداللهی در حال حاضر بایستی جناح‌های سیاسی کشور، چهره‌ها و جریان‌های تندرو و افراطی نزدیک به خود را پس بزنند چراکه کشور برای رشد اقتصادی، کاهش تورم و بیکاری، افزایش قدرت خرید مردم و رفع معضلات مالی، نیازمند آرامش و اعتدال است. لذا عقلانیت می‌تواند شرایط جامعه را بهبود ببخشد تا حداقل هم‌سطح کشورهای همسایه مثل ترکیه اقتصادمان توسعه یابد. 

وی درباره کاندیداتوری احتمالی آقای روحانی و ولایتی نیز متذکر شد: «این دو از چهره‌های معتدل و با تجربه‌ای هستند که تجربه‌شان در گذشته، توان و نقاط مثبتی را به جا گذاشته است».

نماینده ماهنشان در عین‌حال اظهارات اخیر روحانی درباره عملکرد دولت نسبت به برنامه چشم‌انداز کشور را تخریب دولت ندانست و تأکید کرد: «به نظر می‌رسد باید فضای کشور بیش از این‌ها باز شود تا انتقادات به شکل دقیق و شفاف مطرح شوند. البته در آن سوی دیگر هم باید این حوصله وجود داشته باشد که به انتقادات مطرح‌شده پاسخ منطقی دهند و از خود دفاع کنند. بنابراین در چنین حالتی، مردم خودشان قضاوت صحیحی خواهند کرد».

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره وضعیت سیاسی کشور برای برگزاری انتخابات، گفت: «خلأیی که امروز احساس می‌شود نبود احزاب واقعی گسترده و فراگیر است. یکی از ضرورت‌های امروز جامعه برای اداره بهینه کشور وجود و فعالیت مستمر احزاب است. بنابراین اگر بخواهیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و کارایی دولت و مجلس را زیاد کنیم، بایستی به سمت تشکیل احزاب فراگیر برویم».

وی عنوان کرد: «معمولا دولت‌ها وقتی در مسند مسوولیت قرار می‌گیرند، طرح و برنامه جامع و مفیدی ندارند، ضمن این‌که تیم منسجم و کارآمدی هم برای اجرای این برنامه‌ها جمع نمی‌کنند؛ در این صورت موفق نمی‌شوند. لذا اگر احزاب گسترده‌ای باشند که با برنامه مفیدی در انتخابات حاضر شوند این مسأله باعث کاهش آسیب‌ها می‌شود».

عبداللهی تأکید کرد: «با اوضاع فعلی نمی‌توان به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله رسید و اگر تغییراتی اساسی به وجود نیاید حتما در زمان پایان این سند، نسبت به آغاز آن هم افت کرده و پایین‌تر قرار می‌گیریم؛ چرا که مدام دور زده‌ایم نه این که به جلو برویم. پس بهتر است دولت‌های جدید به فکر «برنامه منسجم» و «تیم کارآزموده و کامل» باشند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین