کد خبر: ۷۹۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶

رنگرز: کشور نیاز جدی به آرامش دارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: آن چیزی که در این روز‌ها کشور به آن نیاز جدی دارد، آرامش است و همه باید پایبند به قانون باشیم.
رنگرز: کشور نیاز جدی به آرامش دارد
آفتاب‌‌نیوز :

حسن رنگرز در نخستین جلسه تمرینی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: خوشحالم که این فرصت مغتنم را دارم به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی فرنگی کشور در کسوت مربیگری در خدمت دلاورمردان باشم تا اتفاقات بزرگی را برای کشتی فرنگی رقم بزنیم.

وی ادامه داد: شرایط کشتی فرنگی ما در همه سال‌های گذشته خوب و رو به رشد بوده و این رشته روند سینوسی و کسینوسی خود را تجربه کرده، اما همیشه نتایج قابل دفاع بوده است. امیدوارم در این کمتر از دو سال باقی مانده تا رقابت‌های المپیک پاریس با توجه به شرایط خاصی که بر کشتی فرنگی به لحاظ فنی حاکم است، نتایج درخوری را که مردم انتظار دارند، کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد نتایج کشتی فرنگی در صربستان و نگرانی مردم عنوان کرد: دو نقره و یک برنز جزو نتایج قابل دفاع ما در کشتی فرنگی بوده و هست. کشتی فرنگی در دو دهه قبل به تک ستاره‌ها و به تک مدال‌ها بسنده می‌کرد و الان به گونه‌ای است که نظر مردم با ۳ مدال تامین نمی‌شود. امیدوارم با شرایطی که در پیش داریم و همکاری صمیمانه‌ای که دبیر به عنوان رئیس فدراسیون دارد شرایط خوبی رقم بخورد و نظر مردم هم جلب شود. به هر شکل رقابت‌های جهانی گذشته است. ما هم به ورزشکاران می‌گوییم وقتی از سکو پایین می‌آیند، عملا دیگر پرونده آن رقابت بسته شده است. در مجموع آن چیزی که مورد تاکید است نگاه به آینده و المپیک پاریس است.

رنگرز با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی گفت: اولین اردوی آماده سازی امید‌ها است و تیمی که زمان آنچنانی برای آماده سازی ندارد و باید در رقابت‌های قهرمانی جهان در اسپانیا حاضر شود. ما به دنبال این هستیم که نه تنها عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته تثبیت شود بلکه به دنبال قهرمانی هم هستیم. در این مدت کوتاه سعی می‌کنیم حداکثر بهره برداری را داشته باشیم. تیم خوبی داریم. بخشی از این بچه‌ها در جوانان جهان کسب مدال کردند و مابقی هم جوانان شایسته‌ای هستند و در سال‌های آینده ملی پوشان بزرگسال خواهند بود.

وی در مورد اینکه چقدر امید دارید که این جوانان جایگزین نسل فعلی شوند، تاکید کرد: آن چیزی که به صورت قطعی می‌گویم در دو سال آینده از این جوانان بسیار خواهیم شنید. راهبرد فنی ما این است که با میدان دادن به این جوانان زمینه ورود آن‌ها به رده بزرگسالان را فراهم کنیم. آن‌ها پتانسیل بالایی دارند و با هماهنگی فدراسیون قرار شد در جام جهانی که اواسط آبان در آذربایجان برگزار می‌شود بدون حضور مدال آوران و با هدف میدان دادن به جوانان شرکت کنیم. شروع کار ما برای میدان دادن از جام جهانی خواهد بود تا آن‌ها به تجارب خوبی دست پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چقدر از حریفان در امید‌های جهان شناخت دارید، اظهار داشت: در این اردو تاکید و تمرکز ما شناسایی نفرات برتر اعزامی بود. زمان کمی برای رقابت‌های انتخابی داشتیم و سعی کردیم با برگزاری رقابت‌های درون اردویی به ترکیب نهایی دست پیدا کنیم. طبیعتا ترکیه، آذربایجان و اوکراین و برخی تیم‌های دیگر اروپایی و در آسیا هم چین، کره و ژاپن در سبک وزن‌ها حریفان اصلی ما هستند و تلاش می‌کنیم بیشترین مدال‌ها را کسب کنیم.

رنگرز در مورد اغتشاشات و حوادث اخیر در کشور گفت: صمیمانه به نیابت از مجموعه کشتی فرنگی به خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گویم، اما چیزی که کشور ما در این مقطع احتیاج دارد این است که به قانون احترام بگذاریم و شرایط گفتگو را فراهم کنیم. قطعا می‌شود برای کشور روز‌های درخشانی را برای کشور متصور شد. بنده به عنوان ناچیزی از جامعه ورزش کشور عرض می‌کنم که قهرمانان ورزشی از بدنه اجتماعی جامعه همگام با دغدغه‌های کشور حرکت می‌کنند. قطعا ورزشکاران و قهرمانان در همه برهه‌ها و در موضوعات مختلف در کنار مردم بوده و هستند، از زمان مرحوم تختی و زلزله بوئین الزهرا گرفته تا الان. در مجموع جامعه نیاز جدی به آرامش دارد و اگر اتفاق یا تخلفی صورت گرفته، مراجع قانونی باید رسیدگی کنند و مُرّ قانون اجرا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین