کد خبر: ۷۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳

مذاکرات کشورهای غربی درباره ایران بی‌نتیجه ماند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شش کشور بزرگ جهان در جریان نشست روز جمعه واشنگتن و بررسی چهارمین دور تحریم‌های ایران با مخالفت‌های روسیه و چین، بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «رابرت وود» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: «دیدار با حضور مقامات ارشد اعضای دائم شورای امنیت کشورهای فرانسه،‌ بریتانیا،‌روسیه، چین،‌ ایالات متحده و آلمان بدون توافق بر سر محتوای قطعنامه جدید به پایان رسید».

او در ادامه افزود: «هر 6 کشور نسبت به تعهد خود در استفاده از روش هویج و چماق علیه ایران و جلوگری از غنی‌سازی اورانیوم تاکید کرده و بار دیگر از ایران خواستند تا پیشنهادات تجاری و دیگر مشوق‌های غرب را بپذیرد».

یکی از دیپلماتهای حاضر در جلسه که نام خود را اعلام نکرد اذعان داشت: «مقامات روسی درباره مسئله ایران آشکارا هنوز  آماده حرکت به سوی مسیردرست نیستند و چین نیز از عقیده روسیه پیروی می‌کند». 

گفتنی است «شان مک‌کورمک» سخنگوی وزارت خارجه نیز پیش از آغاز نشست از روسیه خواست تا اختلافات گرجستان را کنار بگذارد و درباره ایران با دیگر کشورهای عضو شورای امنیت همراه گردد.

قابل ذکر است چین و روسیه در نشست صبح،‌ وزارت خارجه آمریکا که با هدف مذاکره درباره ایران و گرجستان صورت گرفت حضور نداشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین