کد خبر: ۷۹۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

دستور رئیس سازمان ثبت برای تسریع در صدور اسناد روستایی

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید سرزده از واحد ثبتی شهرستان ساوه، بر لزوم همکاری بیشتر بنیاد مسکن و تسریع در صدور اسناد روستایی این شهرستان تاکید کرد.
دستور رئیس سازمان ثبت برای تسریع در صدور اسناد روستایی
آفتاب‌‌نیوز :

حسن بابایی در ادامه بازدیدهای از پیش اعلام نشده از واحدهای ثبتی در راستای سیاست های دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی، روز پنج شنبه ۱۴ مهرماه از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوه بازدید کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این بازدید آخرین اقدامات در خصوص صدور اسناد روستایی و اجرای حدنگاری در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

بابایی در بازدید از بخش های مختلف این اداره و بررسی موردی پرونده ها و گزارش گیری از روند فعالیت ها، با انتقاد از روند صدور اسناد روستایی، خواستار همکاری مؤثر بنیاد مسکن این شهرستان در تسریع صدور اسناد حدنگاری اراضی و املاک روستایی شد.

ساماندهی سریع وضعیت پرونده های مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، حذف گردش فیزیکی پرونده ها با اتمام هرچه سریعتر اسکن پرونده های ثبتی و تشکیل آرشیو الکترونیکی از دیگر دستورات و تأکیدات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این بازدید بود.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین در جریان سفر به شهرستان ساوه، با تأکید بر لزوم جدیت دادگستری و قضات حاضر در هیأت های مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، از قضات این هیأتها خواست تا به صورت مستمر در جلسات مربوطه حضور پیدا کنند و در موارد ضرورت، ساختمانها و اراضی متقاضیان جهت دریافت سند را به صورت میدانی بازدید نمایند.

در این جلسه مقرر شد با توجه به قابل توجه بودن اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان، صدور اسناد حدنگاری آنها با شتاب بیشتری پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین