کد خبر: ۷۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
برای جلوگیری از تحمیل تحریم‌های شدیدتر علیه ایران؛

روسیه در مقابل فشار غرب مقاومت می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: روسیه دیروز اعلام کرد در مقابل فشار غرب برای تحمیل تحریمات شدیدتر -به خاطر برنامه هسته‌ای ایران- ضد ایران مقاومت خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این اعلام پس از موافقت کرملین با فروش سیستم‌های پیشرفته پدافند هوایی به ایران اعلام شد. این تصمیم روسیه که آمریکا آن‌را محکوم دانست، به تنش‌های موجود در قبال روسیه بر سر مساله حمله‌اش به گرجستان افزود.

گفت‌وگوهای جمعه در واشنگتن میان ایالات متحده،‌ بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بخاطر اختلاف‌نظرها به نتیجه واحدی نرسید. این گفت‌وگوها این هفته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دنبال خواهد شد.

«کاندولیزا رایس»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روسیه را به خاطر «سیاستهای مستبدانه و یک‌سویه‌اش» به بلوک‌شدن عضویت‌اش در مجامعی چون سازمان تجارت جهانی تهدید کرد.

«شان مک‌کورمک»، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، حصول توافق برای تصویب تحریمات جدیدی از سوی سازمان ملل‌متحد ضد ایران را چندان محتمل ندانست.

وی افزود «رایس» از «سرگی لاوروف» درخواست کرده اختلاف‌نظر بر سر مساله گرجستان را کنار گذاشته و در قبال مساله ایران «با هم همکاری کنند».

دیپلمات‌های اروپایی نیز به‌تبع امریکایی‌ها نسبت به این قضیه بدبین هستند.

یک دیپلمات بلندپایه اروپایی اظهار کرد: «روس‌ها همواره نسبت به این موضوع بی‌میلی نشان داده‌اند. این مصوبه نیز - اگر بتوانیم آن را به تصویب برسانیم- به‌این‌ترتیب بسیار ضعیف و کم زور خواهد بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین