کد خبر: ۷۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

پیشکسوت استقلال: دفاع از اشتباهات داوران، دقت آن‌ها را کم‌تر می‌کند

بازیکن اسبق استقلال به انتقاد از شرایط داوری فوتبال کشورمان پرداخت.
پیشکسوت استقلال: دفاع از اشتباهات داوران، دقت آن‌ها را کم‌تر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا اکبرپور در خصوص دیدار استقلال مقابل فولاد در هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: از قبل مشخص بود که بازی سختی برای هر دو تیم است. متاسفانه گلی که استقلال روی غفلت مدافعینش دریافت کرد باعث شد کار برایش سخت‌تر شود، چون اول باید به گل تساوی می‌رسید و بعد به برد فکر می‌کرد. عقب افتادن در این بازی‌ها برای هر تیمی مشکل ساز می‌شود، چون برنامه‌های کادرفنی و عملکرد بازیکنان تحت تاثیر گل خورده قرار می‌گیرد.

دفاع از اشتباهات داوری به ضرر استقلال نیست، به ضرر فوتبال است

وی افزود: در ادامه استقلال صاحب توپ و زمین بود. حملات خوبی انجام داد. توانست موقعیت سازی کند و به گل هم برسد. فرصت‌های دیگری هم داشت که به تیر دروازه زد یا دروازه‌بان حریف گرفت. به هرحال بازی مساوی تمام شد، اما باز هم داوری به ضرر استقلال بود. می‌توانستند دو پنالتی بگیرند. برخی کارشناسان فقط یک پنالتی را تایید می‌کنند، ولی روی پیمان بابایی هم خطا شد و پنالتی بود.

مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: محمد فنایی در تلویزیون گفت خطای پیمان بابایی روی بازیکن فولاد بوده، من نمی‌دانم این چه طرز فکری است؟ وقتی توپی ارسال می‌شود، مهاجم برای زدن توپ می‌رود نه بازیکن مدافع. مدافع سعی می‌کند از ضربه زدن مهاجم جلوگیری کند. همین اتفاق هم افتاد که خطای پیمان را گرفت. این استقلال نیست که ضرر می‌کند. فوتبال ما ضرر می‌کند. اگر قرار باشد هرچه داوران می‌گیرند از آن‌ها دفاع کنیم، هیچ وقت به نفع فوتبال ما نیست.

این روند اشتباهات داوری را بیشتر می‌کند

اکبرپور گفت: چه ایرادی دارد وقتی بازی تمام شده، بگویند پنالتی بوده؟ به استقلال نه امتیازی می‌رسد و نه اتفاقی می‌افتد، ولی راستگویی و قضاوت درست مهم است. نباید خودمان را زیر سوال ببریم. چشم سالم می‌بیند که بازیکن فولاد تکل زده، به توپ نرسیده و پای مهاجم را زده است. چگونه پنالتی گرفته نمی‌شود و از این تصمیم دفاع هم می‌شود؟ دفاع کردن از یک اشتباه بدترین کارممکن است. باید صادق باشیم.

وی افزود: داور اشتباه کرده و نگرفته، ایرادی ندارد. در فوتبال این اتفاقات می‌افتد، ولی اینکه در تلویزیون بگویید پنالتی نبود درصورتیکه همه دیده‌اند و همه می‌دانند، واقعا کم لطفی برای کل جامعه فوتبال است. با این روند نه فوتبال ما پیشرفت می‌کند نه داوری فوتبال ما، متاسفانه این گونه دفاع کردن باعث می‌شود دقت داوران کمتر و اشتباهاتشان بیشتر شود.

اکبرپور ادامه داد: به داورانی که اشتباه می‌کنند باید حتما گوشزد شود. با این حمایت‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟ باید صادق باشیم که اوضاع درست شود. فقط استقلال نیست، در همه بازی‌ها مشکلات و اشتباهات داوری وجود دارد. باید کاری کنیم که اشتباهات کم شوند. وقتی داوران می‌بینند اشتباه می‌کنند، اما دپارتمان، کمیته و کارشناس داوری تایید می‌کند. داور جنایت که نکرده اشتباه کرده، اگر اشتباهاش گفته شود می‌رود کار خودش را اصلاح می‌کند. این باعث پیشرفت می‌شود.

موقعیت سازی استقلال بیشتر شده است

پیشکسوت استقلال در مورد شرایط فنی استقلال پس از ۸ هفته، عنوان کرد: اوایل فصل خودم انتقاداتی از ساپینتو داشتم، چون تیم آنطور که باید بازی نمی‌کرد، ولی الان دو سه هفته است که استقلال فوتبال رو به جلویی را ارائه می‌دهد. تیم در کار هجومی موقعیت‌های زیادی به دست می‌آورد. این نشان می‌دهد در تمرینات روی این برنامه‌ها کار می‌شود. قبلا به هافبک‌های تیم ایراد می‌گرفتیم که مثلا از ۱۰ توپ چرا ۷ توپ، پاس به عقب می‌شود، اما الان پاس‌های رو به جلو می‌دهند. هافبک‌ها این جسارت را پیدا کرده‌اند که مهاجمان را تغذیه کنند. همین باعث شده موقعیت گل استقلال بیشتر شود.

وی در خصوص اینکه استقلال با وجود نمایش هجومی و ایجاد موقعیت‌های متعدد در گلزنی و نتیجه گرفتن مشکل دارد، گفت: استقلال مهاجمان خوبی دارد. با هماهنگی بیشتر بین نفرات می‌توانند از موقعیت‌های به دست آمده بهتر استفاده کنند و بیشتر گل بزنند. مهاجمان تیم به زمان نیاز دارند تا بتوانند به هماهنگی خیلی خوبی با هم برسند. ان‌شاءالله در آینده می‌بینیم که استقلال در امر گلزنی راحت‌تر کار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین