کد خبر: ۸۰۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۴

فراخوان جامعه اسلامی دانشگاهیان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، اعلام روز قدس از طرف امام خمینی(ره) را خط بطلانی بر طرح‌های سازشکارانه و آغازی بر خیزش انتفاضه مردم مظلوم فلسطین در سرزمین اشغالی دانست.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در این بیانیه آمده است: «نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) بنام روز قدس نشانگر دوراندیشی ایشان و تجلی ارتباط معنوی میان فلسطین جهان با محوریت قدس شریف بود.

چرا که توطئه‌گران صهیونیستی و حامیان زر و زور درصدد فراموشی مسئله قدس و استمرار تسلط بر قبله اول مسلمین بودند. طرح مسئله قدس از سوی امام خمینی(ره) توانسته که ضمن زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین میان مسلمانان، افکار مردم دنیا را نیز به سمت یافتن راه‌حل منطقی و عادلانه سوق دهد». 

این بیانیه می‌افزاید: «روز قدس سال 1387 در حالی برگزار می‌شود که امروزه عجز و ناتوانی سران صهیونیستی پس از شکست در جنگ 33 روزه با حزب‌ا... لبنان به جائی رسیده است که با فراموشی شعارهای توخالی قبلی همچون «اسرائیل بزرگ» و از «نیل تا فرات» ضمن قبول شکست با سرافکندگی وعدول از همه طرحهای تجاوزکارانه خود در منطقه، به محصور ماندن در پشت دیوار حائل اکتفا کنند».

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران یادآوری می‌شود: «بی‌شک روز قدس روند بیداری امت سالامی را سرعت بخشیده، بطوریکه اتحاد و بیداری ملت‌های منطقه خواب صهیونیست‌ها و حامیان آنان را آشفته‌تر ساخته است. چرا که امروزه روز قدس مختص به گروهها و سازمان‌های فلسطین نبوده، بلکه انتفاضه فلسطین از پشتوانه عظیم معنوی تمامی مسلمانان برخوردار است».

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران وحدت گروههای مختلف فلسطینی را رمز پیروزی، پایداری و مقاومت دانسته و از همه گروههای فلسطینی می‌خواهد با کنار نهادن اختلافات فرعی به آرمان مشترک خویش همانا ختم تجاوز و برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس، وفادار بمانند چرا که اگر روزی این آرمان دست نیافتنی به حساب می‌آمد، اکنون امری در حال وقوع است.

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران ضمن تاکید بر مواضع رهبر فرزانه انقلاب در رد هرگونه دوستی با مردم اسرائیل، توسعه‌طلبی و برتری‌جویی، را عصاره تعالیم و آموزه‌های صهیونیستی دانسته و اعلام می‌دارد تاسیس اسرائیل در سرزمین فلسطین، هیچ‌گونه مبنای حقوقی و مشروعیت جمعیتی و جغرافیایی ندارد.

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با تاکید بر شرایط حساس منطقه یکی از دلایل اصلی لشکرکشی گسترده نظامی آمریکا به منطقه خاورمیانه و اشغال عراق وافغانستان را تداوم تامین امنیت نامشروع رژیم صهیونیستی دانسته و وحدت امت اسلامی وحضور تک‌تک مسلمانان در راهپیمایی روز قدس را، راهی مطمئن برای رسیدن به آرمان‌های مشترک ودفاع از انتفاضه ملت فلسطین اعلام می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین