کد خبر: ۸۰۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت فائزه هاشمی

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه در دهمین نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت فائزه هاشمی گفت: فعلا این فرد با صدور قرار بازداشت موقت در بازداشت به سر می‌برد.
توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت فائزه هاشمی
آفتاب‌‌نیوز :

ستایشی درباره پرونده‌های فائزه هاشمی توضیح داد و افزود: وی به موجب دادنامه ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل ۱۵ ماه حبس و دو سال مجازات تکمیلی محکوم شده است همچنین در دادنامه دیگری در تاریخ ۲۱ آذر ماه سال ۱۴۰۰ در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال حبس تعزیری و دو سال مجازات تکمیلی و منع خروج از کشور محکوم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری در مرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶، مرجع قضایی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۵ ماه حبس، منع عضویت در احزاب و فعالیت مجازی و رسانه‌ای محکوم شده است. مقرراتی داریم مبنی بر اینکه باید یک مجازات برای محکوم در نظر گرفته شود و دادگاه تجدید نظر مشار الیه را به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم کرده است.

وی با بیان اینکه محکومیت وی در شرف اجرا است گفت: اتهامات جدید وی از دادسرای امنیت مطرح رسیدگی است و اتهاماتی از قبیل اخلال در نظم عمومی، اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام برای وی مطرح است و در صورت تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تشکیل پرونده مربوط به مافیای چادر مشکی گفت: با بررسی‌های انجام شده تا کنون، گزارشی مبنی بر دلالت بر این موضوع در قوه قضاییه مطرح نشده است و اگر اصحاب رسانه در این زمینه اطلاع دارند به قوه قضاییه اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین