کد خبر: ۸۰۰۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

رئیس شورای شهر لس آنجلس به دلیل اظهارات نژادپرستانه استعفا کرد

پس از انتشار فایل صوتی رئیس شورای شهر لس آنجلس که در آن اظهاراتی "توهین‌آمیز و نژادپرستانه" انجام داده بود، وی از مقام خود استعفا کرد.
رئیس شورای شهر لس آنجلس به دلیل اظهارات نژادپرستانه استعفا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 نوری مارتینز، رئیس شورای شهر لس آنجلس پس از درز این مکالمه صوتی ضبط شده میان او و سایر رهبران لاتین‌تبار روز دوشنبه از مقام خود استعفا و سپس معذرت‌خواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی در بیانیه‌ای عنوان داشت: «در پایان، این معذرت‌خواهی من نیست که اهمیت بیشتری دارد، بلکه رفتارهای من خواهد بود که از امروز در پیش خواهم گرفت. امیدوارم به بنده فرصتی بدهید تا اشتباهم را جبران کنم. درنتیجه، فورا به عنوان رئیس شورای شهر لس آنجلس استعفا می‌کنم.»

روزنامه لس‌ آنجلس تایمز روز یکشنبه گزارش داد: مارتینز در این مکالمه ضبط شده، گفت پسر سیاه پوست مایک بونین، عضوی از شورای شهر لس آنجلس که خود سفید پوست است "همچون یک میمون" رفتار می‌کند. وی در ادامه بونین را "حرامزاده کوچک" خطاب کرد و در قسمت دیگری از صحبت‌هایش "اوآخاکا" ایالتی در جنوب غربی مکزیک را مسخره کرد.

انتشار چنین فایل صوتی پایه سیاسی را در شهر لس آنجلس آن هم در آستانه انتخابات شورای شهر به لرزه درآورد.

براساس این گزارش، این مکالمه در اکتبر ۲۰۲۱ ضبط شد و صدای افراد دیگری از جمله «گیل کدیلو» و «کوین دو لئون» اعضای شورای شهر لس آنجلس و «ران هررا» رئیس فدراسیون کارگران لس آنجلس در این فایل صوتی شنیده می‌شود. گفت‌وگو کلی آن‌ها راجع‌به ناحیه‌بندی مجدد در نقشه‌هایی که توسط کمیسیون شهری انجام شد، بود و این افراد نسبت به این موضوع ابراز ناراحتی می‌کردند.

همچنین، در این فایل صوتی افشا شده، صداهایی هم مربوط به این نمایندگان لاتین‌تبار شورا نیز شنیده می‌شود که دیگران را مسخره می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین