کد خبر: ۸۰۰۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

مرگ زن جوان و پسر ۴ساله‌اش در شعله‌های آتش افسردگی

زن جوان به قصد خودکشی خانه‌شان را آتش زد و پسر ۴ ساله او نیز در میان شعله‌ها جان باخت.
مرگ زن جوان و پسر ۴ساله‌اش در شعله‌های آتش افسردگی
آفتاب‌‌نیوز :

پرونده زنی که در پی افسردگی شدید خود و کودکش را به آتش کشیده و کشته است، بررسی شد.

این زن جوان به بیماری افسردگی مبتلا شده بود و در ساعاتی که در منزل تنها بود، خانه و فرزندش را به آتش کشید و به همراه فرزندش جان سپرد. پدر خانواده اکنون درخواست دریافت دیه از بیت‌المال کرده است.

تلاش برای نجات جان مادر

این پرونده یک سال قبل و با گزارش حراست بیمارستانی در تهران تشکیل شد. ماموران طبق گزارش‌های رسیده متوجه شدند زنی به نام مینا کودک ۴ساله‌اش را آتش زده و خودش نیز سوخته است. مادر مینا به ماموران گفت: دخترم مدتی بود به افسردگی مبتلا شده بود. به همین خاطر همسرش او و پسرشان را به خانه ما آورد تا در کنار من و همسرم باشند. من از دخترم مراقبت می‌کردم و امیدوار بودم اوضاع روحی‌اش بهتر شود؛ اما چند روز بود مینا اصرار داشت تا به خانه‌اش برگردد. به همین خاطر من و همسرم وقتی اصرار او را دیدیم راضی شدیم و همسرش او را به خانه برگرداند.

او ادامه داد: مینا چند روزی بود که همراه پسرش به خانه‌شان برگشته بود و من هر روز با او تماس تلفنی داشتم. آخرین بار چند دفعه با او تماس گرفتم اما پاسخ نداد. من که نگران شده بودم بلافاصله به سمت خانه دخترم رفتم و با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. خانه دخترم شعله‌ور بود و ماموران آتش‌نشانی در حال مهار آن بودند. همراه ماموران به داخل خانه رفتم و با جسد سوخته نوه‌ام روبه‌رو شدم. پیکر نیمه‌جان دخترم نیز به بیمارستان منتقل شد و حالا تحت درمان قرار دارد.

در حالی که تحقیقات در این زمینه آغاز شده بود مینا به خاطر شدت سوختگی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد زن افسرده دست به خودسوزی زده و فرزندش نیز در این آتش‌سوزی کشته شده است.

با افشای خودسوزی زن جوان همسرش به دادگاه کیفری یک استان تهران رفت و درخواست کرد دیه فرزندش از صندوق بیت‌المال پرداخت شود.

او در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قضات گفت: من و همسرم اختلافی با هم نداشتیم، اما همسرم مدتی بود به بیماری روانی مبتلا شده و به شدت افسرده بود. به همین خاطر او را به خانه مادرش بردم تا کنار خانواده‌اش باشد اما او اصرار داشت به خانه برگردد. من آن روز در محل کارم بودم که مینا خودش و فرزندمان را در خانه به آتش کشید و پسر ۴ساله‌ام بی‌گناه کشته شد. من هنوز با این موضوع کنار نیامده و از نظر روحی به هم ریخته‌ام. حالا درخواست دارم تا دیه فرزند بی‌گناهم از صندوق بیت‌المال به من پرداخت شود.

با پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین