کد خبر: ۸۰۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

حاشیه‌های نظرسنجی ایلان ماسک در مورد اوکراین

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی که چندی پیش یک نظرسنجی توییتری درباره اوکراین به راه انداخت، گفت که برخلاف گزارش‌ها، قبل از انجام چنین کاری با رئیس‌جمهوری روسیه صحبتی نداشته است.
حاشیه‌های نظرسنجی ایلان ماسک در مورد اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا در نظرسنجی مذکور با عنوان "صلح اوکراین-روسیه" در مورد انجام مجدد همه‌پرسی در مناطق اوکراین که توسط مسکو ضمیمه شده است، به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه، تضمینی مبنی بر ادامه تامین آب به کریمه و همچنین بی‌طرف بودن اوکراین، سوالی با "آری" یا "نه" پرسید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، روز سه‌شنبه، یان برمر، رئیس گروه مشاوره ریسک سیاسی اوراسیا، خبرنامه‌ای را برای مشترکین خود ارسال کرد و گفت که مدیرعامل تسلا به او گفته که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو داشته است.

یان برمر سپس در پیامی توییتری نوشت: ایلان ماسک به من گفت که با پوتین و کرملین مستقیما درباره اوکراین صحبت کرده بود. او همچنین به من گفت که خط‌ قرمزهای کرملین کدام‌ها هستند.

ایلان ماسک اما در پاسخ به او گفت: هیچکس نباید به برمر اطمینان کند.

پیش از جر و بحث او با برمر، وقتی در توییتر از ایلان ماسک پرسیده شد که آیا این درست است یا نه پاسخ داد: "من فقط یک بار با پوتین صحبت کردم و آن هم حدود ۱۸ ماه پیش بود. موضوع بحث هم فضا بود."

با این حال یان برمر بعداً در توییت دیگری گفت که ۲۴ سال است که خبرنامه هفتگی خود را درباره ژئوپلیتیک می‌نویسد. برمر گفت: "من صادقانه و بدون ترس یا لطف می‌نویسم و خبررسانی این هفته هم هیچ تفاوتی نداشت. من ماسک را به عنوان یک کارآفرین ویژه و تغییردهنده جهان تحسین می‌کنم و این را آشکارا گفته‌ام. او یک کارشناس ژئوپلیتیک نیست."

نظرسنجی توییتری ماسک در روز دوشنبه درباره جنگ بین روسیه و اوکراین با انتقاد مقامات اوکراینی روبه‌رو شد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نظرسنجی خود را منتشر کرد و از پیروانش پرسید که آیا ایلان ماسکی را دوست دارند که از اوکراین حمایت می‌کند یا روسیه.

یان برمر همچنین گفته است که اواخر سپتامبر ماسک شخصا درخواست اوکراین برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای به شبه‌جزیره کریمه را رد کرد و نگران بود که تلاش اوکراینی‌ها برای پس گرفتن این منطقه از نیروهای روسیه به یک جنگ هسته‌ای بینجامد.

این در حالیست که ایلان ماسک پیشتر در توییتر گفته بود نمی‌تواند درباره وضعیت جنگ اوکراین و روسیه اظهارنظری کند چون "محرمانه" است. اما برمر می‌گوید که ایلان ماسک تایید کرده که عمدا سرویس اینترنت ماهواره‌ای غیرفعال است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین