کد خبر: ۸۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
در قطعنامه پایانی روز قدس تاکید شد؛

حمایت قاطع مردم ایران از دولت قانونی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه‌ای، اسرائیل را نماد ظلم، تجاوز، غصب و اشغالگری و منشأ بحران و ناامنی در سطح منطقه و جهان دانستند و تاکید کردند: «جهان اسلام در هیچ شرایطی رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب متن کامل این قطعنامه که در نه بند منتشر شده‌است به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجدالحرام الی المسجدالاقصی الذی بارکنا حوله (قرآن کریم)

خدای سبحان را شاکریم که بار دیگر با قلوبی سرشار از معنویت و درک لیالی قدر و ضیافت الهی، به ما توفیق داد تا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، همگام با مسلمین جهان با حضور در منظومه حمایت از قدس شریف و انتفاضه ملت مسلمان و مظلوم فلسطین بر مدار مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمین در اجرای این وظیفه الهی و انسانی قیام نماییم.

اکنون روز جهانی قدس، این میراث ماندگار حضرت امام (رحمه ا... علیه) نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و خروش عالمگیر مسلمین در حمایت از آرمان ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، می‌رود تا هر سال با شکوهتر از گذشته، عزم و اراده مسلمین و جهانیان را متجلی سازد.

در چنین روزی که با بصیرت و ابتکار حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) فرصت بسیار بزرگی برای اعلام مواضع جهان اسلام در مقابل غاصبان قدس و نهادینه سازی فریاد حمایت از حقوق مردم فلسطین، در پهنه عالم فراهم آمده است، ملت مسلمان ایران، مسأله فلسطین را به عنوان مسأله اصلی منطقه و جهان اسلام، در برابر نظام سلطه و زورگویی های غرب و صهیونیسم دانسته و همصدا با همه مسلمانان غیور و ظلم ستیز در سراسر دنیا طنین دفاع از قدس شریف و فلسطین مظلوم را سر داده و با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس مواضع خود را اعلام می‌دارد:

1- ملت روزه دار ایران اسلامی با پایبندی به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (رحمه الله علیه) و الهام از آموزه‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، اسرائیل را نماد ظلم، تجاوز، غصب و اشغالگری و منشأ بحران و ناامنی در سطح منطقه و جهان دانسته و اعلام می‌دارد جهان اسلام در هیچ شرایطی رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نشناخته، و بر این باور است که سرانجام روزی فرا می‌رسد که این غده سرطانی از صفحه روزگار محو، و غاصبان در آتش خودافروخته خواهند سوخت.

2- ما ایرانیان، چون همیشه با محکوم کردن خط سازش، طرح‌های ناعادلانه و ظالمانه و برپایی کنفرانس‌های به اصطلاح صلح را نوعی فرصت سوزی و امتیازدهی به رژیم غاصب صهیونیستی دانسته و از سازمانهای بین‌المللی خواستاریم سیاست ها و رفتارهای جانبدارانه خود در حمایت از جنایت اشغالگران را پایان داده، با عبرت از خطاهای خود برای احقاق حقوق مشروع فلسطینیان اقدام جدی به عمل آورند.

3- ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی، هرگونه بی‌توجهی و سکوت مدعیان دروغین تمدن و دموکراسی و سازمان‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر و نیز برخی دولت‌های اسلامی نسبت به وضعیت اسفبار مردم تحت محاصره غزه را شدیدا محکوم کرده و مصرانه از آنها می‌خواهد با تلاش همه جانبه و اتخاذ تصمیمات مناسب هرچه سریعتر از ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوارغزه جلوگیری کنند و با اقدامات موثر خود به این نسل کشی آشکار پایان بخشند.

4- ما شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با تاکید بر تقویت زمینه‌های وحدت و همکاری جهان اسلام، از دولتهای اسلامی موکدا خواستاریم با اتخاذ مواضع و ایفای نقش بیشتر، برای کارآمدسازی سازمانها و نهادهای بین المللی، از همه ظرفیتهای خود، چون سازمان کنفرانس اسلامی، زمینه‌های موثر را برای حل بحران فلسطین از طریق مراجعه به آرای عمومی فلسطینیان در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی فراهم آورند.

5- ما ملت ایران حمایت کامل خود را از حزب ا... لبنان و دبیر کل شجاع و قهرمان آن آقای سیدحسن نصرالله و نیز دولت مردمی و قانونی فلسطین و رییس مبارز و ظلم ستیز آن آقای اسماعیل هنیه اعلام داشته و از هرگونه اقدام و حرکتی که به تضعیف مقاومت اسلامی و انتفاضه بینجامد ابراز تنفر و انزجار می‌نماییم.

6- ملت انقلابی و شجاع ایران اسلامی با محکومیت شدید اقدام ضدانسانی و مغایر با عرف بین الملل رژیم جنایتکار صهیونیستی در ربودن چهار دیپلمات ایرانی از لبنان در سال 1982 میلادی از مجامع و سازمان های جهانی خواستار پیگیری موضوع بوده تا وضعیت آنان را روشن و سپس زمینه های آزادی سریع دیپلمات‌های آزاده و اسیر ایرانی را از چنگال دژخیمان رژیم جعلی اسراییل فراهم آورند.

7- ملت ایران اسلامی، اشغال نظامی کشورهای اسلامی عراق و افغانستان توسط آمریکا و متحدان غربی آن را، عامل بحران و ناامنی و گسترش آن در منطقه و جهان دانسته و با محکومیت قرارداد امنیتی آمریکا در عراق که ناقض حاکمیت یک کشور و مایه ذلت یک ملت است ، بر خروج بی قید و شرط از این کشورها تاکید می‌نماید.

8- ملت انقلابی و سربلند ایران اسلامی، تلاقی روز جهانی قدس با هفته شورانگیز دفاع مقدس را مبارک دانسته، با هوشیاری و هوشمندی راه پرفروغ و سعادت بخش امام (رحمه ا... علیه) و شهیدان را تحت هدایت و رهبری مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) ادامه داده و با تاکید بر لزوم بهره مندی از دانش و فن آوری صلح آمیز هسته‌ای، تلاش های رژیم صهیونیستی در گسترش سلاح های هسته‌ای و کشتار جمعی را محکوم نموده و آمادگی همه جانبه خود را در برخورد قاطع و کوبنده در برابر هرگونه تهدید و توطئه علیه تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام و همگان را به جهانی عاری از تسلیحات کشتار جمعی فرا می‌خواند.

9- ما شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس مراتب قدردانی خود، از اندیشمندان، نخبگان و اصحاب رسانه در سطح جهان، به ویژه در کشورهای اسلامی، که جنایات رژیم اشغالگر قدس را افشاء و از حقوق حقه مردم فلسطین حمایت می‌کنند اعلام نموده و به افراد غافل و یا وابسته و نیز رسانه‌های همسو با جنایات آمریکا و اسرائیل غاصب که علیه آرمان قدس شریف و انتفاضه فلسطین مظلوم و مسلمانان جهان توطئه می‌کنند هشدار داده و آنان را به درک و عمل به رسالت انسانی و رسانه‌ای خود در دفاع از حقوق مظلوم و بیان حقایق فرا می‌خوانیم.

ان ینصرکم الله فلا غالب لکم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین