کد خبر: ۸۰۰۶۳۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
روایت خبرگزاری های رسمی از وضعیت تهران

تجمعات پراکنده در برخی شهرها

خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی درباره وضعیت امروز تجمعات در تهران نوشت: با وجود فراخوان‌های صورت گرفته برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه، تهران امروز روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت.
تجمعات پراکنده در برخی شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در برخی شهرهای کشور از جمله تهران، کرمان، بندرعباس، گیلان، مازندران، آذربایجان، کرمانشاه، کردستان، شیراز، اصفهان، کرج، مشهد، بوشهر و ... تجمعاتی برگزار شد. براساس گزارش‌ها، شدت اعتراضات‌ها در شهرهای کردنشین بیشتر بوده و درگیری‌ها و اعتصاباتی در این شهرهای نیز گزارش شده است.

در برخی دانشگاه‌های کشور نیز دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند. گفته شده که در دانشگاه تهران این تجمع به درگیری منجر شده است.

همچنین برخی از وکلا در تهران تجمع کرده بودند که با حضور نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک‌آور، این تجمع به پایان رسید. ادعا شده که چندین نفر نیز در این تجمعات بازداشت شده‌اند.

جمعی از کارگران نیز در شهرهای جنوبی کشور تجمعاتی برگزار کرده‌اند که در این تجمعات برخی کارگران بازداشت شده‌اند.

روایت خبرگزاری های رسمی از وضعیت تهران

گزارش خبرگزاری ایسنا از وضعیت امروز تهران به شرح زیر است: طی روزهای اخیر فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه اعلام شد که علی رغم اطلاع رسانی صورت گرفته برای آن تهران امروز روز آرامی را پشت سر گذاشت.

البته امروز در برخی نقاط شهر از جمله دانشگاه تهران برای زمان محدودی تحرکاتی صورت گرفت که بلافاصله با دخالت نیروهای فراجا و بدون اینکه به خشونت کشیده شود شرایط عادی برقرار شد.

گزارش های میدانی از سطح شهر تهران از حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و آرامش نسبی معابر و نقاط اصلی شهر حکایت دارد.

در برخی نقاط نظیر خیابان فلسطین شمالی تجماعت محدودی برگزار شد اما تجمعات پراکنده روز چهارشنبه تهران بر خلاف تجمعات قبلی از ۲۰ نفر تجاوز نکرد و به نحوی پراکنده بود که حتی به دخالت نیروهای انتظامی حاضر در محل نیز منتهی نشد.

حضور نیروهای انتظامی از زمان آغاز فراخوان که ساعت ۱۲ ظهر اعلام شده بود بر خلاف دفعات قبل بسیار کمرنگ تر از گذشته به نظر می رسید و ترددهای مردم نیز در مراکز شهر اگرچه مانند روزهای عادی به نظر نمی رسید و تراکم بیشتری داشت اما آرام بود.

روایت خبرگزاری دولت

خبرگزاری دولت، ایرنا نیز نوشت: مشاهدات خبرنگاران ایرنا در سراسر تهران حاکیست که بعدازظهر امروز در برخی نقاط تهران مانند میدان قزوین، تقاطع جامی و حافظ، لاله‌زار جنوبی، مترو شریعتی و چهارراه ولیعصر (عج) تعدادی از اراذل و اوباش موتورسوار، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و ایجاد ترافیک مصنوعی و تجمعات چند نفره و کور کردند که با حضور به موقع عوامل انتظامی به سرعت متفرق شدند. این عوامل همچنین با ایجاد سرو صدا و عربده‌کشی در این مناطق و به آتش کشیدن سطل‌های زباله، اقدام به تهدید کسبه و بازاریان برای تعطیلی واحد‌های صنفی کردند که با عدم همراهی آن‌ها این پروژه ناکام ماند. تعدادی از کسبه و بازاریان در محدوده لاله‌زار نیز در گفتگو با ایرنا، از اخلال اغتشاش‌گران در فعالیت‌های کاری خود، ابراز نارضایتی کردند.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا در سطح شهر حاکی از برقراری آرامش در همه مناطق تهران است.

روایت  تسنیم از وضعیت خیابان‌های تهران

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه نیز نوشت: تجمعات امروز تهران علی رغم تلاش زیاد ضدانقلاب، با تعداد حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر (برای هر نقطه) در برخی مناطق محدود شکل گرفت و با همراهی مردم مواجه نشد. مشاهدات خبرنگاران تسنیم در خیابان‌های تهران در عصر امروز چهارشنبه (۲۰ مهر) حاکی از این است که برخی تجمعات با تعداد حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر (برای هر نقطه) در برخی مناطق نظیر خیابان لاله زار، خیابان کارگر، خیابان طالقانی، خیابان جمهوری و ... صورت گرفت که افراد حاضر در آن ابتدا شعار‌های ساختارشکنانه سر دادند و در برخی تجمعات نیز به اموال عمومی مثل نرده‌های خیابان‌ها و سطل‌های زباله آسیب زده و آن‌ها را آتش زدند. این تجمعات محدود که بدون همراهی عموم مردم برگزار شد، بعضاً موجب ایجاد خلل در کسب و کار مردم و شده و در برخی نقاط نیز ترافیک ایجاد کرد.

بنا بر این گزارش، در داخل دانشگاه تهران نیز تجمعاتی توسط دانشجویان شکل گرفت که موجب درگیری‌های پراکنده با دیگر دانشجویان این دانشگاه شد.

یک مقام آگاه امنیتی در همین رابطه به تسنیم گفت: عمده این تجمعات توسط حدود پنج گروه شامل سه تا چهار نفر موتورسوار صورت گرفت که برای ناامن کردن تهران با حضور در تقاطع‌های اصلی شهر و مناطق پرترافیک، سطل آشغال‌ها را آتش زده و فرار می‌کردند که در یکی از موارد، مردم و کسبه، این موتوری‌ها را متوقف و تحویل پلیس دادند...تجمعات امروز نسبت به روز‌های گذشته با همراهی بسیار کمتری مواجه شد به طوری که در برخی از نقاط حتی نیاز به ورود نیرو‌های انتظامی نیز نبود. بنا بر این گزارش، هم اکنون وضعیت پایتخت در همه نقاط آرام است و هیچ درگیری و اغتشاشی در مراکز اصلی شهر تهران دیده نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
3
27
صدها موتور سوار امنیتی سمتمتروی شریف بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
3
40
از قطعی اینترنت معلومه که دارین راست میگین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
4
26
اصلا مگه خبری بود !!اينترنت که وصل بود و هیچ مامور امنیتی هم در خیابان نبود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
2
8
پراکنده؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
1
9
باید طبق قانون اساسی مجوز قانونی راهپیمایی به هر حزب و گروهی که درخواست دارند بدهند تحت حمایت پلیس اعتراضشان را برگزار کنند .
کسانی که سالهاست تلاش کرده اند فقط یک گروه خودی همه امور را در دست گیرند بزرگترین خیانت را به ایران مردم و جمهوری اسلامی و اسلام کرده اند .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
2
11
مگه مجبورین این همه دروغ مینویسین
وکیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
3
9
کدام تجمع ؟ مملکت را با این اخبارتون نا آرام نکنید و مثل تلویزیون صادقانه بگوئید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین