کد خبر: ۸۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷
امکانات برای دارندگان اتومبیل‌های BMW از کارکرد خودرو

خدمات جدید پرشیا خودرو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت پرشیا خودرو از خدمات جدید این شرکت، برای دارندگاه اتومبیل‌های BMW از کارکرد خودرو‌هایشان خبرداد.

علی رحیمی مدیرعامل شرکت پرشیا خودرو نماینده و وارد کننده انحصاری اتوموبیل های BMW درایران، طی گفتگویی با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب گفت: «بسیار خوشحال و مفتخریم که اتومبیلی به هموطنانمان عرضه می‌کنیم که دارای امنیت و ایمنی فوق تصور برای سرنشینان است و با توجه به آمار تصادفات و تلفات بالا، امنیت خودرو اهمیت بسزایی دارد».

وی افزود: «اتومبیلهای بی‌ام ‌دبلیو نه تنها در دنیا بسیار شناخته شده هستند بلکه سابقه خوبی نیز در کشور ما دارند از این رو، نیازی به معرفی ب‌ام‌دبلیو به ایرانیان نیست. لیکن نکته قابل توجه آن است که شرکت سازنده طی سالیان گذشته به اندازه‌ای به مسئله امنیت و ایمنی سرنشینان در اتومبیل‌های تولیدی خود اهمیت داده که اکنون بی‌ام‌دبلیو یکی از امن‌ترین اتومبیل‌های دنیا به شمار می رود».
 
او همچنین در مورد برنامه های آتی این شرکت در زمینه واردات مدل‌های جدید افزود : «در صورت تسهیل در اخذ مجوزهای قانونی از ادارات و سازمانهای مربوطه، مدلهای دیگری از محصولات بی‌ام‌دبلیو را نیز وارد خواهیم کرد».

شرکت پرشیا خودرو
به کلیه دارندگان اتومبیل‌های BMW در ایران جهت اطلاع از میزان کارکرد اتومبیلشان خدمات رایگان ارائه خواهد نمود. 

علی رحیمی در مورد وضعیت فعلی اتومبیل‌های این شرکت در ایران اظهار کرد: «بطورکلی ماشین‌های بی‌ام‌دبلیو در ایران به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول اتومبیل‌هایی که توسط نمایندگی وارد شده و به متقاضیان تحویل می‌شوند، و دسته دوم اتومبیل‌هایی که بطور شخصی یا غیر از واردات نمایندگی، به ایران وارد می‌شوند».
 
وی ادامه داد: «در مورد دسته اول، پرشیا خودرو بعنوان نماینده انحصاری شرکت تولید کننده، موظف به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. اما متاسفانه در مورد دسته دوم، این شرکت هیچ تعهد و وظیفه‌ای در قبال ارائه خدمات ندارد زیرا اصالت برخی ازاین اتومبیل‌ها مخدوش شده است. این گروه از اتومبیل‌‌ها پس از ورود به کشور در تعمیرگاه‌های غیرمجاز و توسط افراد سودجو دستکاری شده تا میزان کارکرد و کیلومتر پیموده شده آن، صفر یا ناچیز نشان داده شود و سپس بعنوان اتومبیل نو به خریداران عرضه گردد، درحالیکه ممکن است این اتومبیل هزاران کیلومتر راه پیموده باشد».
 
رحیمی افزود: «اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو از قابلیت‌های بالایی برخوردارند و به‌سادگی نمی‌توان واقعیت‌های آنرا مخفی کرد. میزان کارکرد این اتومبیل در دو محل ذخیره می‌شود. یکی در پشت آمپر کیلومتر شمار که قابل دستکاری بوده و افراد سودجو آنرا صفر می‌کنند و دیگری در حافظه مرکزی اتومبیل، که غیر قابل دستکاری بوده و تنها با دستگاه‌های مخصوص که در اختیار نمایندگی قرار دارد می‌توان آنرا ملاحظه نمود. از این رو پرشیا خودرو جهت اطمینان خاطر دارندگان این گروه از اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو، آمادگی کامل دارد تا کارکرد واقعی اتومبیل‌های آنان را بطور رایگان کنترل کرده و به مالکان اطلاعات واقعی ارائه دهد».
 
وی افزود: «هدف اصلی ما از این اقدام حفظ منافع مشتریان خود و متقاضیان اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو در ایران است. همچنین با این اقدام، دست افراد سودجویی که قصد تضعیف نام تجاری BMW را دارند، بسته می‌شود. شرکت تولید کننده اصلی، محصولات خود را در مدل‌های متعدد و مختلفی تولید می‌کند و شرکت پرشیا خودرو تنها مدل‌های بی‌ام‌دبلیو که از نظر فنی و استاندارد جهت ورود به ایران مجاز بوده‌اند، را وارد می‌نماید. از این رو به علاقه‌مندان توصیه می‌شود تا از بین مدل‌های ارائه شده توسط نمایندگی اتومبیل خود را انتخاب کنند».

رحیمی خاطرنشان کرد: «لازم است جهت آگاهی علاقه‌مندان ذکر کنم که تاکید اصلی مسئولان شرکتBMW بر مساله ایمنی و امنیت سرنشینان بوده و زیبایی ظاهری و راحتی دراولویت دوم قرار می‌گیرد. ایمنی اتومبیل نه تنها هدف اصلی مسئولان شرکت پرشیا خودرو محسوب می‌گردد بلکه قوانین رایج و مقررات استاندارد موجود در کشور نیز بر آن تاکید می‌ورزند».

چالش های موجود در واردات خودرو 

رحیمی در ادامه این گفتگو با اشاره به برخی از مشکلات موجود برای واردات اتومبیل‌های BMW به کشور گفت: «متاسفانه به لحاظ بروکراسی و تشریفات قانونی دچار مشکلاتی هستیم که نهایتاً مشتریان ما را نیز متاثر و سردرگم می‌نماید. بعنوان مثال دولت بحث عوارض و هزینه‌های قانونی واردات اتومبیل را تجمیع نکرده است و به همین علت موارد متعددی مانند عوارض گمرکی، شماره‌گذاری، خودروهای فرسوده،‌ تبصره 13 و غیره دریافت می‌شود که تاثیر روانی خوبی برای خریداران محصولات ما و هر اتومبیل وارداتی دیگر نخواهد داشت. ازسوی دیگر اتلاف وقت برای تعیین و پرداخت هریک از این موارد فوق الذکر، باعث طولانی شدن پروسه زمانی و نارضایتی می‌گردد و متاسفانه در بودجه امسال هیچ اقدامی برای تجمیع عوارض صورت نگرفته که این امر به معنای ادامه وضعیت نابسامان سابق است». 

مدیرعامل پرشیا خودرو در ادامه افزود: «نمونه دیگر پرداخت عوارض تبصر ه 13 است که حداکثر باید طی دو الی سه روز انجام گردد اما این مدت طولانی شده و گاه تا 15 روز بطول می‌انجامد. ضمن آنکه تبصره 13 مربوط به قانون بودجه سال گذشته بوده است و ماده واحد قانون بودجه به صراحت اعلام می‌کند که این ماده انحصارا مربوط به اتومبیل‌هایی می‌گردد که در سال 1386 شماره‌گذاری می‌شدند اما نمی‌دانیم به کدام مجوز قانونی، عوارض شماره‌گذاری و تبصره 13 در سال 87 نیز اعمال می‌شود. اگر عوارض پرداخت نشود، اتومبیل شماره‌گذاری نمی‌شود و هرگاه در خصوص مجوز پرداخت سوال می‌کنیم‌، مسئول مربوطه پاسخ مشخص نمی‌دهد».

وی گفت: «ظاهرا مسئولان نگرانند که اگر عوارض نگیرند مورد بازخواست قرار بگیرند و اگر بطور غیر قانونی وجهی دریافت کنند مورد تشویق، اما نمی‌دانند که اجرای قانون باید جمیع جهات را در بر گیرد».
 
رحیمی با اشاره به عوارض و سود گمرگی که دولت برای واردات هر اتومبیل دریافت می‌کند خاطرنشان کرد: «سود خالص شرکت تولید کننده از فروش هر اتومبیل بسیار کمتر از 10٪ می‌باشد اما واردات آن به ایران بیش از 100٪ برای دولت درآمد خالص ایجاد می‌کند. با این حال تنها تقاضای ما تسریع در انجام امور قانونی و یکپارچه کردن مقررات گمرکی و عوارض مربوطه است».
 
مدیرعامل پرشیا خودرو همچنین با اشاره مجدد به بروکراسی نا معقول و دست و پاگیر اداری گفت: «برای گرفتن مجوزهای قانونی از ادارات و سازمان‌های دولتی، باید وقت بسیاری صرف کنیم زیرا این ادارات همکاری‌های قانونی که وظیفه آنهاست، به خوبی انجام نمی‌دهند. شایان ذکر است که برخی از محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی با وجود ایرادات متعدد به سهولت در ایران مشغول تردد هستند. درحالیکه این خودروها بعلت نداشتن استاندارد لازم و عدم ‌هماهنگی بین قدرت و سرعت موتور با استحکام بدنه، امنیت جانی سرنشینان را تهدید می‌کنند. اما موسسه استاندارد ایران موارد متعددی را برای احراز استاندارد و ایمنی به ما ابلاغ می‌کند که هرگز در اتومبیل‌های داخلی رعایت نمی‌شوند. البته ما با سخت‌گیری درخصوص ایمنی خودروها و حفظ امنیت جان مردم مخالف نیستیم اما معتقدیم که این سختگیری باید بطور یکسان و برای تمام خودروها و خودرو سازان اعمال شود. استاندارد، اصلی است که باید در کلیه خودروها رعایت شود و برخورد چند گانه خارج از اصول است».

پرشیا خودرو تنها نماینده مجاز ارائه خدمات پس از فروش در ایران 

رحیمی در پاسخ به سوالی درمورد خدمات پس از فروش اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو در ایران گفت: «ارائه این خدمات انحصاراً در اختیار شرکت پرشیا خودرو است و این شرکت با استفاده از قطعات یدکی اصل و اعمال استانداردها و معیارهای فنی شرکت سازنده در تعمیر و نگهداری اتومبیل کوشا است. اما متاسفانه درحال حاضر چند گروه دیگر نیز مشغول ارائه خدمات و تعمیرات برای خودروهای بی‌ام‌دبلیو در ایران هستند که بدلیل غیرمجاز و غیراستاندارد بودن فعالیت آنها، در صورت تعمیر یا تعویض قطعات، اتومبیل مربوطه نه تنها از گارانتی خارج می‌شود بلکه خسارت مضاعفی به اتومبیل و در نهایت به سرنشینان وارد خواهد شد».
 
وی تاکید کرد: «از این طریق اعلام می‌کنیم که در حال حاضر شرکت پرشیا خودرو برای تعمیرات به غیر از تعمیرگاه مرکزی در کیلومتر 5 جاده مخصوص کرج، هیچ نمایندگی دیگری در سطح شهر تهران و سایر شهرستانها ندارد. اما بخش تعمیرات و خدمات پس از فروش رو به گسترش است و به‌محض اعطای نمایندگی خدمات پس از فروش، خبر را به اطلاع هموطنان علاقمند خواهیم رساند. بنابراین مالکان اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو با مراجعه به افراد غیر مجاز و سودجو برای خود مشکل ایجاد نکنند. به تازگی قطعات یدکی غیراستاندارد و مشابه قطعات اصلی شرکتBMW وارد کشور شده و متاسفانه این قطعات مجعول به‌تدریج در حال اشباع بازار هستند. لیکن باید به اطلاع دارندگان اتومبیل‌های بی‌ام‌دبلیو برسانم که استفاده از این قطعات غیراستاندارد دو خطر عمده را برای اتومبیل آنها به وجود خواهد آورد: 

- درصورتی که اتومبیل را از پرشیا خودرو خریداری کرده باشند ، اتوموبیل از گارانتی خارج خواهد شد. 

- قطعه یدکی مجعول بخاطر نداشتن استانداردهای فنی لازم و نیز نداشتن هماهنگی به سایر قسمتهای اتومبیل صدمه خواهد زند و در نهایت موجب نارضایتی راننده وسرنشینان خواهد شد».
 
وی در پایان مصاحبه یادآورشد: «ممکن است شخصی برای صرفه جویی، بتواند با پرداخت نصف قیمت لنت اصلی، لنت غیراستانداردی را خریداری کند و یا تعمیرگاه‌های غیر مجاز قطعه غیر اصلی را بجای اصل استفاده کنند که در عمل به‌علت صدمه زدن لنت غیراستاندارد به دیسک، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای تعویض و یا تعمیر خواهد شد. در شرکت پرشیا خودرو تنها از قطعات اصلی استفاده شده و هر قطعه دارای ضمانت و گارانتی خاص خود است».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
شركت سلفون پرتو – توليد كننده انواع زيرپائيهاي مقوائي

تلفن تماس : 66421635 – 021 09123396053

توليد انواع زيرپائيهاي مقوائي (كاغذبازيافت)
قابل توجه شرکتهای خدمات پس ازفروش خودروسازان ، تعمیرگاهای خودرو وکارواشها
استفاده کننده انـواع زیرپائیهاي مقوائي ، برای استفاده در خودروهای داخلی وخارجی،
قابل مصرف درتعمیرگاهها وکارواشها .
درسایزهای موردسفارش مشتریان محتـرم بصورت رولهای ده کیلوئی با پرفراژ درابعــاد
مورد نیازمصرف کنندگان.
قابل ارائه در حداقل زمان ممكن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین