کد خبر: ۸۰۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۹
نماینده رشت خبر داد:

استیضاح وزیر کشاورزی در دستور کار نمایندگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بحث استیضاح وزیر کشاورزی خبر داد و گفت: «این استیضاح تاکنون به امضای 30 نماینده مجلس رسیده است».

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «بر اساس برخی ضعف‌ها و نارسایی‌ها در حوزه عملکرد وزارتخانه کشاورزی، آقای اسکندری به دعوت کمیسیون کشاورزی یک بار جهت پاسخ به پرسش‌ها به این کمیسیون آمد اما نمایندگان دعوت‌کننده پاسخ قانع‌کننده‌ای از وی نگرفتند که پس از آن قرار شد 2 الی 3 ماه به وزیر فرصت داده شود که هم‌اکنون آن فرصت هم طی شده اما نارسایی‌ها در بخش کشاورزی همچنان پابرجاست».

کوچکی‌نژاد ادامه داد: «بر این اساس حدود 30 نفر از نمایندگان از استان‌های مختلف طرح استیضاح وزیر را امضاء کرده‌اند».

نماینده مردم رشت در مجلس با اعلام اینکه این استیضاح هنوز تقدیم هیأت رییسه مجلس نشده است در عین‌حال درباره علت این مسأله گفت: «قرار است درخواست‌کنندگان استیضاح چند جلسه‌ای با هم داشته باشند تا در نهایت به یک تصمیم قطعی در این زمینه برسند».

کوچکی‌نژاد با اشاره به آغاز کار مجدد مجلس پس از تعطیلات خانه ملت از فردا (یکشنبه) گفت: «از فردا جلسات درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر کشاورزی جهت اتخاذ یک تصمیم نهایی برگزار خواهد شد».

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به ضعف‌های مدیریت وزارت کشاورزی در استان متبوعش گفت: «در استان گیلان یک مجتمع بزرگ گلخانه‌ای تأسیس شده که متأسفانه علیرغم اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان پول بیت‌المال برای این مجتمع هیچ اقدامی برای آن صورت نمی‌گیرد و کارها نیمه‌کاره در این بخش باقی مانده است».

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در بحث سیاست‌های کلی حوزه کشاورزی انتظار تحولات زیادی می‌رفت که متأسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها محقق نشد، ادامه داد: «امسال حدود 5 میلیون تن واردات گندم داشتیم و در بخش چای نیز با توجه به اینکه انتظار اقدامات و سامان‌دهی بود همچنان چای‌کاران در این بخش دچار مشکلات جدی هستند و بسیاری از باغات چای تاکنون از بین رفته است و این صنف ورشکست شده‌اند».


وی گفت: «بر اساس این‌گونه مشکلات طرح استیضاح وزیر کشاورزی را دنبال می‌کنیم که امیدواریم به نتیجه مفیدی برسد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۶
0
0
متاسفانه مجلس مرتبا بركوس خالي خود مي زند استيضاح واژه اي خندهدار در مجلس هشتم !
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۷
0
0
تا روز آخر ميرن و بعدش ميگن منتفي شد. استيضاح كدام وزير تا حالا انجام شده و راي آورده ؟ اينها همش بازيه و دستشون تو دسته همه. ميخواستند از رپيس جمهور هم سوال كنن. كو ؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۷
0
0
اينهم كاسبي جديد نمايندگان وزرا را به اين بهانه به مجلس ميكشند و از هر كدام امتيازي ميگيرند و بعد امضا را پس ميگيرند. خوش به حالشان كاش ما هم نماينده بوديم و هفته اي يكبار امضا ميداديم و پس ميگرفتيم. مشكلات مردم كيلو چنده؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۷
0
0
براي استيضاح وزير آموزش وپرورش 82 راي وجود داشت اما نهايتا چي شد.
مجلس توانايي استيضاح ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین