کد خبر: ۸۰۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۰
با کارت آبی اتحادیه‌اروپاانجام می‌شود؛

رقابت اروپا با آمریکا برای جذب نخبگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اتحادیه اروپا در تلاش است با اجرای برنامه ای موسوم به «کارت آبی» توجه مهاجران تحصیلکرده را به سوی قاره سبز جلب نماید. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب و به نقل از واحد مرکزی خبر، براساس این برنامه اتحادیه اروپا به هر یک از مهاجران تحصیلکرده، کارت اقامت دو ساله‌ای اعطا می‌کند که قابل تمدید است.

دارندگان این کارت یک گواهی رسمی دریافت می‌کنند که معادل سه سال سابقه کار حرفه‌ای به شمار می‌رود و می‌توانند قرارداد کاری یک ساله در اتحادیه اروپا به امضا برسانند.

مهاجران تحصیلکرده در اروپا این روش را اقدام مناسبی برای از بین بردن برخی مشکلات خود می‌دانند.

یکی از مزایای این کارت این است که با داشتن آن، برای بدست آوردن شغل می‌توان به هر یک از کشورهای اتحادیه اروپایی سفر کرد.

یکی از فعالان در زمینه کمک به مهاجران، تسلط نداشتن به زبان کشورهای مقصد را از بزرگترین مشکلات مهاجران تحصیلکرده می‌داند.

در حالی که اتحادیه اروپا قصد دارد با اجرای برنامه‌هایی مهاجران تحصیلکرده را به خود جلب کند، بیشتر این مهاجران، ایالات متحده آمریکا را به سایر مناطق جهان ترجیح می‌دهند.

«مارگیت کروزهوبر» یکی از مقامات مسئول مهاجرت اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: «آمار و ارقام نشان می‌دهد 55درصد از مهاجران تحصیلکرده، آمریکا را به عنوان مقصد نهایی خود برای زندگی انتخاب می‌کنند و تنها 5درصد آنها وارد اتحادیه اروپا می شوند».

وی می افزاید: «این درحالی است که 85 درصد مهاجران فاقد تحصیلات، به اتحادیه اروپا مهاجرت می‌کنند و تعداد کمی از این دست مهاجران، آمریکا را برای اقامت بر می‌گزینند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین