کد خبر: ۸۰۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

ظاهرا آموزش و پرورش با سینما قهر کرده است

بهروز مفید تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی که این روز‌ها با بازی حمید لولایی، امیر غفارمنش و حسین سلیمانی در حال اکران روی پرده سینماهاست در گفت‌وگویی اختصاصی به سوالات خبرنگار خبرگزاری برنا پاسخ داد.
ظاهرا آموزش و پرورش با سینما قهر کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز مفید تهیه‌کننده آثاری، چون «دزد و پری»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، «روز اردو» و... در خصوص اکران فیلم جدیدش «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی که از چهارشنبه ۱۴ مهر ماه به چرخه‌ی اکران اضافه شده است عنوان کرد: فیلم «بام بالا» را پنجاه پنجاه با فارابی شریک هستیم. از آن‌جایی که فارابی تمایل بسیاری به اکران فیلم داشت ما هم بپذیرفتیم.

او ادامه داد: «بام بالا» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان بسیار خوش درخشید و توانست جایزه‌ی بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی و بخشی از کارگردانی را از آن خود کند. بر همین اساس ما اکران موفقیت‌آمیزی را برای این اثر که در ژانر کودک و نوجوان است پیش‌بینی می‌کردیم، اما متاسفانه در حق فیلم ما اجحاف شد.

تهیه‌کننده «بام بالا» در خصوص تبلیغات این فیلم اظهار داشت: متاسفانه در شرایطی وجود داریم که تبلیغات فضای مجازی را از دست داده‌ایم، تلویزیون هم علی‌رغم قولی که به ما داده بود در کمترین شکل ممکن آگهی‌های فیلم ما را پخش می‌کند. دست ما بسیار خالی است. خودتان خوب می‌دانید که بخش تبلیغات بسیار مهم است، اما با وجود شرایط پیش آمده از داشتن حمایت این بخش هم عاجز هستیم.

این تهیه‌کننده درباه‌ی میزان فروش «بام بالا» گفت: از فروش فیلم اطلاع دقیقی ندارم، اما با توجه به ناآرامی‌های اخیر کشور بعید می‌دانم که فروش خوبی داشته باشد.

او با اشاره به عدم حمایت وزارت آموزش و پرورش از سینمای کودک عنوان کرد: آموزش و پرورش در گذشته شورایی داشت و بر اساس آن مجوز‌هایی را در اختیار فیلم‌ها قرار میداد، اما متاسفانه حدود یکسال و نیم است که دیگر این شورا تشکیل نمی‌شود و گویا علاقه‌ای هم به تشکیل این شورا ندارند. ظاهرا آموزش و پرورش با سینما قهر کرده است و تنها تعریفی که از سینما دارد این است که بخشی از فضای فیلم‌های جنگ را تحت پوشش قرار دهد که این جفایی بزرگ در حق سینمای کودک است. اگر از سینمای کودک حمایت نکنیم مرگ آن را رقم خواهیم زد.

تهیه‌کننده سریال «محکومین» افزود: متاسفانه با سیاست‌های غلط فضا را برای نمایش آثار خارجی باز کرده‌ایم که همین امر موجب فاصله‌ی مخاطب از تلویزیون و سینمای ایران شده است. اکثر سرمایه‌گذاران دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در ژانر سینمای کودک از خود نشان نمی‌دهند که این واقعا دردآور است.

مفید با اشاره به همکاری‌اش با «سید جمال سید حاتمی» عنوان کرد: به آینده‌ی سید جمال سید حاتمی بسیار امیدوار هستم. پیش از ساخت «بام بالا» در چند سریال دیگر مانند «گروه محکومین» با هم همکاری داشتیم. نقطه‌ی قوت او این است که هم در ژانر کودک هم ساخت آثار جدی‌تر می‌تواند به این حد درخشان ظاهر شود.

او در پایان گفت: به زودی قصد ساخت سریالی تاریخی را برای شبکه‌ی دوم سیما دارم. این سریال داستان یک عیار را روایت می‌کند که امیدوارم اثر خوب و قابل قبولی برای مخاطب باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین