کد خبر: ۸۰۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در ارمنستان

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توسعه حجم تجارت بین ایران و ارمنستان با محوریت بخش خصوصی از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در ارمنستان و مرکزی مشابه در ایران خبرداد.
راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در ارمنستان
آفتاب‌‌نیوز :

سید مسعود میرکاظمی در دیدار با آرسن آواگیان سفیر ارمنستان در تهران با اشاره به روابط راهبردی دو کشور گفت: مرکز تجاری ایران توسط بخش خصوصی به ‌زودی در ارمنستان راه‌اندازی می‌شود. همچنین آماده کمک به افتتاح مرکز مشابه ارمنی در تهران هستیم چون اعتقاد داریم بخش خصوصی دو کشور شناخت کافی از بازارها و ظرفیت‌های یکدیگر ندارند.

وی با اشاره عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و سازمان شانگهای افزود: با وجود مناسبات خوب سیاسی بین دو کشور متأسفانه حجم روابط اقتصادی اصلاً مناسب نیست. البته دولت برای توسعه مناسبات اقتصادی با همسایگان اولویت بالایی قائل است، تهران و ایروان باید موانع توسعه مناسبات را مرتفع کنند تا بخش خصوصی بتوانند سطح تجارت را افزایش دهند.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، رئیس این سازمان ادامه داد: ایران در زمینه های مختلف پیشرفت‌های زیادی کرده و هم‌اکنون برخی از کشورها محصولات با فناوری بالا اما با قیمت مناسب را از ایران تهیه می کنند؛ اگر بخش خصوصی و دولتی ارمنستان با این توانایی‌ها آشنا شوند حتی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی می‌توانند برنامه ریزی خوبی داشته باشند.

میرکاظمی با اشاره به توانایی های ایران در زمینه دارو، تجهیزات و خدمات پزشکی، گفت: ایران رتبه اول دنیا در مجموعه ذخایر نفت و گاز را دارد و با وجود تحریم‌ها در بخش انرژی پیشرفت‌های خوبی داشته، ما آماده گسترش همکاری در این حوزه هستیم و از سرمایه‌گذاری طرف ارمنی در این بخش استقبال می‌کنیم.

آرسن آواگیان - سفیر ارمنستان در تهران- هم در دیدار بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کرد و افزود: برای رسیدن حجم تجارت دو کشور به یک میلیارد دلار باید به‌سرعت موانع موجود به‌ خصوص در بخش حمل ‌و نقل برطرف شود.

وی ادامه داد: توجه بین کریدور دریای سیاه- خلیج فارس از طریق کشور ارمنستان مورد تأکید هر دو کشور قرار دارد و ما آماده حضور شرکت‌های ایرانی در توسعه زیرساخت جاده‌ای هستیم.

سفیر ارمنستان در پایان ابراز امیدواری کرد که مصوبات کمیسیون مشترک دو کشور با پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان مسئول این کمیسیون در ایران عملیاتی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین