کد خبر: ۸۰۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۷

«دلباختگان پنهان» کاندید جایزه جشنواره فیلم میامی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم مستند «دلباختگان پنهان» (Unseen Devotion) ساخته اکبر ناظمی که چندی پیش در حوزه هنری روی پرده رفت کاندید جایزه «جشنواره فیلم میامی» آمریکا شد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، ناظمی در این مستند که با نقل جملاتی از «مهاتما گاندی» و «توماس کاریر» درباره امام حسین(ع) و قیام عاشورا آغاز می‌شود، تصویری عمیق، زلال و قابل درک از عزاداری ایرانیان در روزهای تاسوعا و عاشورا ارائه کرده است که به خاطر بهره‌گیری از کمترین میزان کلام و برخورداری از ضرباهنگ و موسیقی درونی تاثیرگذار، به راحتی با مخاطب غیر ایرانی ارتباط می‌گیرد.

«دلباختگان پنهان» که به گفته این فیلمساز برای روشنگری مخاطبان کانادایی و آمریکایی ساخته شده و پاسخی ا‌ست به تبلیغات منفی رسانه‌ها و سینماهای آن کشورها از مراسم عزاداری ایرانیان در دهه اول محرم، تصویری مهرآمیز و عاطفی از کوشش جمعی از عزاداران در تهیه و پخش غذا برای سوگواران امام حسین(ع) و شهدای کربلا پیش چشم مخاطب می‌گذارد.

ناظمی در این فیلم آرامش درونی و خلوص نیت خیرینی را به تصویر می‌کشد که همگی از قشر تحصیلکرده و صاحب مقام اجتماعی هستند و در میان آنها رئیس بیمارستان، مهندس، پزشک، متخصص فرش و ... دیده می‌شود. این افراد ده روز محرم هر سال را به نیت عرض ارادت به امام حسین(ع) گرد هم می‌آیند و با تدارک مواد اولیه و طبخ غذا برای جمعی نزدیک به 20 هزار عزادار، نذری خود را در مساجد پخش می‌کنند.

اکبر ناظمی تهیه‌کننده و کارگردان، حمزه اولیازاده فیلمبردار، ارمغان صاحب‌جمع صداگذار و تدوین‌گر، تارا ناظمی نویسنده متن و «آماژید براتن» - از تهیه کنندگان شبکه CBC کانادا - گوینده متن «دلباختگان پنهان» هستند.

باید گفت که ناظمی اکنون در تدارک برپایی نمایشگاهی از عکس‌های خود از روزهای مبارزه و انقلاب ایران است. وی تصمیم دارد 500 قطعه عکس به نمایش درنیامده از مبارزه مردم ایران در فاصله سال‌های 1356 تا 1357 را همزمان با دهه فجر و سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب، در میادین ایران و پنج کشور جهان به نمایش بگذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین