کد خبر: ۸۰۱۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

راهکار چین در ترویج سرمایه‌گذاری خارجی

به گفته یک مقام ارشد دولتی، چین قصد دارد به‌ عنوان بخشی از آخرین تلاش‌های خود برای ترویج سرمایه‌گذاری خارجی و گشایش اقتصادی در سطوح بالا، ششمین فهرست پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی بزرگ را منتشر ‌کند.
راهکار چین در ترویج سرمایه‌گذاری خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

 معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی این کشور، در یک کنفرانس رسانه‌ای گفت: کشور چین سیاست حمایتی در سطح دولت مرکزی در رابطه با طرح صنعتی، کاربری زمین، ارزیابی حفاظت از محیط زیست و مصرف انرژی از پروژه‌های موجود ارائه خواهد کرد.

به نقل از چاینادیلی ژائو چنشین، فهرست پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و از آن زمان تاکنون بعضی از اوقات منتشر شده است.

وی افزود: مقامات چینی برای رفع مشکلات پیش روی پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در بخش سرمایه‌گذاری، تولید و بهره‌برداری را به‌ موقع متناسب خواهند کرد تا از اجرای بی‌نظیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی اطمینان حاصل کنند.

چنشین خاطرنشان کرد: ما گشایش در سطح بالا را پیش خواهیم برد و سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی را جهت آزادسازی بهتر ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در ارتقاء توسعه با کیفیت بالا و روان‌سازی گردش‌های داخلی و بین‌المللی تقویت خواهیم کرد.

به گفته وی نسخه ۲۰۲۲ کاتالوگ صنعت برای بخش‌هایی که سرمایه‌گذاری خارجی را تشویق می‌کنند، این پوشش را بیشتر گسترش خواهد داد.

چنشین اظهار کرد: کاتالوگ جدید حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌هایی مانند تولید پیشرفته، خدمات جدید، فناوری پیشرفته، حفظ انرژی و حفاظت از محیط زیست را در مناطق میانه، غربی و شمال شرقی تشدید می‌کند تا یک محیط سیاسی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: چین همچنین اقدامات سیاستی را برای افزایش کیفیت و کمیت سرمایه‌گذاری خارجی با تمرکز بر بخش تولید به‌ کار خواهد گرفت. برای حل مشکلات برجسته سرمایه‌گذاران خارجی و ارتقاء خدمات و بهبود همه‌جانبه سرمایه‌گذاری خارجی همچنین ارتقاء کیفیت بالای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی تلاش‌های بیشتری صورت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین