کد خبر: ۸۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۴

دولت مراقب گران‌فروشی روس‌ها باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تاسف از صدور قطعنامه چهارم شورای امنیت و بیانیه اخیر آژانس گفت: «گفتگوهای ایران با 1+5 و نیز آژانس بر اساس مبانی فنی و حقوقی به نتیجه رسیده است و چون طرف مذاکره کننده حرف جدیدی به لحاظ حقوقی و فنی ندارد به بیانیه‌نویسی تکراری روی آورده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت افزود: «روشنگریهای سیاسی جمهوری اسلامی درجامعه جهانی و نیز پاسخگویی‌های دقیق فنی و حقوقی ما 1+5 را در این بست اخلاقی قرار داده است».

وی ادامه داد: «آنها یا باید تسلیم منطق فنی و حقوقی ایران شوند یا باید به بهانه‌جوئیهای خود ادامه دهند. متاسفانه آنها راه دوم را برگزیدند قطعنامه چهارم نشان داد شورای امنیت پیگیری روشهای مشروع فنی وحقوقی برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای را نمی‌داند و نمی‌خواهد هم بداند. اینکه در قطعنامه جدید حرفی برای گفتن نداشتند و به تکرار مفاد قطعنامه‌های پیشین پرداختند به این دلیل است،‌ آنهایی که خطوط این قطعنامه‌ها و بیانیه‌ها را تنظیم و ابلاغ می‌کنند به آخر خط رسیده‌اند و حرف جدیدی ندارند».

حبیبی با تشکر از مقام معظم رهبری و مسئولان دولت نهم در خصوص مدیریت مناقشه هسته‌ای جمهوری اسلامی با غرب اظهار داشت: «بحث بهره‌مندی از فناوری هسته‌ای در ایران یک گفتمان مسلط در میان مردم و یکی از اساسی‌ترین مطالبات مردم از دولت است،‌ لذا صدور چنین بیانیه‌هایی خللی در اراده مردم و مسئولان در پیشبرد گفتمان پیشرفت و خدمت به وجود نخواهد آورد».

وی با نقد سیاست روسیه در خصوص مسائل هسته‌ای گفت: «دولت باید هوشیار باشد بی‌خاصیت بودن قطعنامه چهارم را روسها به ما گران نفروشند ما بطور جدی تذبذب موضع‌گیری‌های روسیه در این باب را گله‌مندیم».

حبیبی با اشاره به بازگشایی دانشگاهها و مدارس عالی اذعان کرد: «استادان و دانشجویان راهی مراکز علمی و آزمایشگاههای تحقیقاتی شده‌اند، امسال قافله علم در کشور با شتاب و سرعت بیشتری به پیش می‌رود ما نمی‌توانیم به دلیل خوشایند چند دولت زورگو به دانشمندان و دانشجویان عزیزمان فرمان توقف صادر کنیم».

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی کشور، دانشجویان و اساتید تصریح کرد: «نسل سوم انقلاب به لحاظ علمی رسالت عظیمی را بر دوش خود حس می‌کند و باید این بار بزرگ را سالم به منزل برساند. تشر 1+5 با چهار قطعنامه نمی‌تواند جلوی پیشرفت علمی کشور را سد کند».

حبیبی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد نشست مشترک دولت و مجلس و انتظارات مردم از سوی دولت و مجلس اصولگرا گفت: «مردم انتظار دارند از دولت ومجلس صدای واحد برای حل مشکلات خودشان بشنوند».

وی افزود: «برنامه پنج‌ساله و نیز چشم‌انداز بیست‌ساله مسیر حرکت دولت و مجلس را مشخص کرده است، دولت و مجلس باید بر اساس این نقشه راه مناسبات خود را با هم تنظیم کنند. همانطور که انتظار می‌رود دولت در مسیر قانون حرکت کند و پرچم قانونگرایی را برای نیل به اهداف جمهوری اسلامی در اهتزاز نگه دارد،‌ مردم انتظار دارند در مجلس قوانین درست و بی‌اشکال تصویب شود واین معنا که قانونگذار حکیم سات و قانون را بر اساس حکمت و مصلحت جامعه تصویب می‌کند باید در قوام واستحکام و مانایی قوانین کشور دیده شود».

حبیبی ادامه داد: « مجلس و دولت باید با همکاری هم هم چرخ تولید را در کشور با شتاب و سرعت معقول به حرکت درآورند تا در سایه تولید بتواند به معضل گرانی و تورم قائق آیند».

وی در پاسخ به سوالی در مورد دستاورد سفر چهارم رئیس‌جمهوری به نیویورک گفت: «رئیس‌جمهوری در نطق متین خود در سازمان ملل پیام صلح و دوستی ملت ایران را به جهانیان ابلاغ کرد و پرده از دسیسه‌ها و نیرنگهای قدرت‌های جهان برای آفرینش جنگهای جدید برداشت».

وی افزود: «راه‌حل صلح‌آمیز برگزاری رفراندوم برای حل مشکل فلسطین که به ابتکار مقام معظم رهبری پیشنهاد شده و با استقبال جامعه جهانی روبرو شده است، فقط چند کشور شرور با این پیشنهاد عاقلانه مخالف هستند و همواره بر طبل خشونت و ادامه غصب به سرزمین‌ فلسطین و تجاوز وکشتار می‌کوبند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با عرض تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر و نیز بزرگداشت یوم‌الله قدس در ایران و در سراسر جهان گفت: «رهایی قدس شریف از اشغال صهیونیستها با بازگشت ملت مظلوم فلسطین به سرزمینهای غصب شده آنان اکنون به عنوان یک مطالبه حقیقی از سوی جهان اسلام و مردم آزاده جهان تبدیل شده است. راه‌حل معقول رفع این ستم تاریخی به ملت فلسطین برگزاری رفراندوم آزاد در سرزمین‌های اشغالی است. مسلمانان جهان به طور اعم و ملت ایران و ملت فلسطین به طور اخص باید با فرهنگ مقاومت، این هدف بزرگ را عملیاتی کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین