کد خبر: ۸۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

جذب خلبانان جنگی انگلیس توسط چین معضل جدید بریتانیا

شنیده می‌شود چین در حال جذب خلبانان جنگی انگلیسی است تا بتواند از این طریق نیروی هوایی خود را قدرتمند‌تر سازد.
جذب خلبانان جنگی انگلیس توسط چین معضل جدید بریتانیا
آفتاب‌‌نیوز :

ادامه تنش ها میان چین و تایوان باعث شد تا چین در صدد تقویت ارتش خود تا سال ۲۰۳۵ برآید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش حاکی است که به برخی از خلبان‌های جنگی سابق انگلیس تا ۲۷۰ هزار دلار پیشنهاد شده تا ارتش چین را با نحوه کار هواپیماها و خلبان‌های غربی آشنا کنند.

گفته می‌شود که این خلبانان توسط رابط‌هایی که با یک آکادمی پروازی در آفریقای جنوبی ارتباط دارند، استخدام می‌شوند.

این خلبانان که در کار با طیف گسترده‌ای از هواپیماها (بجز اف‌۳۵) تجربه دارند، از جای‌جای ارتش انگلیس استخدام شده و تنها به نیروی هوایی سلطنتی این کشور محدود نمی‌شوند.

دولت انگلیس در سال ۲۰۱۹ آگاه شد که تعداد اندکی از خلبانان سابق این کشور به استخدام چین درآمده‌اند، اما به صورت موردی به این مسئله رسیدگی می‌کرد. حال آنکه در حال حاضر با کاهش محدودیت‌های سفر که از همه‌گیری کرونا ناشی شده بود، این موارد افزایش یافته‌اند و دولت انگلیس را وادار به ارسال هشدار اطلاعاتی به خلبانان این کشور کرده‌اند.

یک مقام غربی در بیانیه‌ای گفت: آن‌ها (خلبانان انگلیسی) گروه خوبی هستند که می‌توانند این دانش را (به چین) منتقل کنند. توسعه تاکتیک‌ها و توانایی‌های نیروی هوایی چین از کمک خلبانان باتجربه غربی بهره می‌گیرد.

این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس از تلاش برای متوقف کردن این روند خبر داده است. به گفته سخنگوی وزارت دفاع انگلیس، این کشور در حال «اتخاذ اقدامات قاطع است تا برنامه استخدام خلبانان سابق و فعلی انگلیس برای آموزش» نیروهای ارتش چین را متوقف کند. یک مقام دیگر به روزنامه‌نگاران گفت: اخیرا شاهد افزایش چشمگیر آن بوده‌ایم و این یک مسئله در جریان است.

تا امروز هیچ موردی از نقض «قانون اسناد رسمی» توسط کارکنان سابق نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به ثبت نرسیده است، قانونی بر اساس آن خلبانان سابق باید از قوانین کشوری و اطلاعات رسمی مربوط به امنیت ملی حفاظت کنند. با این حال، بی‌بی‌سی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که تا ۳۰ خلبان سابق انگلیس به چین رفته‌اند تا اعضای ارتش آزادی خلق چین را آموزش دهند.

دولت انگلیس به خلبانان هشدار داده که اطلاعات محرمانه را در اختیار ارتش چین قرار نداده و در صورت دریافت پیشنهاد همکاری از سوی چین، مراتب را به وزارت دفاع گزارش دهند.

در همین راستا، انگلیس در حال تصویب قانونی است که سربازان این کشور را از ارائه خدمات آموزشی نظامی به نیروهای مسلح کشورهای متخاصم و غیر دوست، منع می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین