کد خبر: ۸۰۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

ادامه تظاهرات مردم فرانسه

مردم فرانسه امروز بار دیگر در اعتراض به گرانی و تورم در پاریس دست به تظاهرات زده‌اند که این اعتراض با دخالت نیرو‌های پلیس با خشونت کشیده شده است.
ادامه تظاهرات مردم فرانسه
آفتاب‌‌نیوز :

پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان به گرانی و تورم در پاریس، به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کرد.

به گزارش الجزیره، اتحادیه‌های مختلف فرانسه توسل به تظاهرات گسترده و تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت را بعید نمی‌دانند.

این تظاهرات در حالی آغاز شده که فرانسه هم‌اکنون شاهد اعتصابات کارمندان برخی از راکتورهای هسته‌ای شرکت "ای.دی.اف" فرانسه است و شاخه‌های اتحادیه‌های مختلف از جمله در بخش راه‌آهن و بخش خودروسازی فرانسه اعلام کرده‌اند روز سه‌شنبه‌ آینده در یک اعتصاب فراگیر شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر، شرکت توتال انرژیز فرانسه روز پنجشنبه پیشنهاد برگزاری مذاکرات بر سر دستمزد به‌ رغم اعتصابات جاری کارگران پالایشگاه‌ها را داد. این پیشنهاد کمتر از یک روز بعد از آن مطرح شد که دولت امانوئل ماکرون به این شرکت که به دلیل بالا رفتن قیمت‌های انرژی سودهای زیادی کسب کرده، گفت، به کارگرانش حقوق بیشتری پرداخت کند.

اعتصابات هفته‌های اخیر کارگران پالایشگاه‌های فرانسه منجر به کمبود سوخت در بسیاری از پمپ‌ بنزین‌های این کشور و تشکیل صف‌های طولانی خودروها در برابر پمپ‌ بنزین‌های فعال شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین