کد خبر: ۸۰۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

اولین شوک به فتح‌الله‌زاده در بازگشت به استقلال

باشگاه استقلال با بدهی‌های متعددی مواجه است و اگر تا نیم‌فصل دیون خود را پرداخت نکند، قادر به فعالیت در نقل و انتقالات نیست.
اولین شوک به فتح‌الله‌زاده در بازگشت به استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

بدهی به جا مانده از قرارداد استراماچونی چالشی است که در ماه‌های اخیر بار‌ها درباره آن بحث شده و همگان از وضعیت مربی سابق با باشگاه استقلال باخبرند. باشگاه استقلال در آخرین رأی فیفا محکوم به پرداخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار شده و باید این مبلغ را به سرمربی سابق ایتالیایی خود بپردازد.

پرونده پادوانی نیز باشگاه استقلال را تهدید می‌کند و فیفا حکم این بازیکن را صادر خواهد کرد تا مشخص شود باشگاه استقلال باید چه مبلغی را به این بازیکن پرداخت کند. در عین حال موضوع میلیچ هم هست که بار‌ها به آن اشاره شده و بازیکن کروات سابق در انتظار پرداخت بدهی خود از سوی باشگاه استقلال است.

اما در کنار این اسامی باید طلب باشگاه کوتریک بلژیک را هم اضافه کرد. باشگاهی که پیش‌تر محمد نادری را در اختیار داشت و از باشگاه استقلال طلب پول کرده است.

البته این باشگاه بلژیکی از مدت‌ها قبل حکمی را علیه باشگاه استقلال گرفته و بنا بود مبلغ ۱۰۰ هزار یورو از سوی باشگاه استقلال به حساب باشگاه بلژیکی واریز شود که این مبلغ پرداخت نشده است.

طبق استعلامی که از باشگاه استقلال گرفته شده، به‌دلیل تأخیر در پرداخت بدهی به باشگاه کوتریک این مبلغ به ۱۷۰ هزار یورو افزایش یافته است و باشگاه استقلال هر اندازه که در پرداخت این بدهی تأخیر کند به آن اضافه خواهد شد.

ماجرای بدهی به نادری تازه به گوش مسئولان باشگاه استقلال رسیده و مدیران جدید در حالی که در جریان بدهی‌های قبلی به استراماچونی، پادوانی و میلیچ بودند، اما از بدهی به باشگاه کوتریک اطلاعی نداشتند و تصور می‌شد این مبلغ در زمان مقرر به حساب باشگاه بلژیکی واریز شده است، اما مدیران قبلی باشگاه استقلال که درگیر این پرونده بودند، هیچ یک اقدامی در راستای پرداخت دیون باشگاه استقلال نکردند تا علاوه بر بدهی‌های کلان به دیگر خارجی‌ها بدهی باشگاه سابق محمد نادری نیز به یک چالش فکری جدید برای مدیران جدید تبدیل شود.

در کنار این بدهی‌های خارجی به‌دلیل امتناع مدیرعامل برکنار شده استقلال یک بدهی بزرگ نیز به سازمان لیگ باقی مانده و مسئولان این سازمان نیز به محض آنکه فتح‌الله‌زاده از وزیر حکم گرفته از وی خواسته‌اند مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی را به حساب این سازمان واریز کنند، اما در حساب باشگاه استقلال پول قابل توجهی وجود ندارد و نهایتاً مبالغی که اکنون در حساب باشگاه استقلال قرار دارد، کفاف یکی، دو هزینه باقی‌مانده برای اسکان بازیکنان و اعضای کادرفنی در بازی‌های لیگ برتر را بدهد.

به این ترتیب سران جدید باشگاه استقلال راهی جز تأمین اعتبارات هنگفت برای عبور از این چالش‌های دشوار را نخواهند داشت.

اینکه مدیرعامل جدید استقلال بتواند طلب‌های مورد نظر را با کمک اسپانسر‌ها پرداخت کند روشن نیست، چون هنوز هیچ اطلاع دقیقی درباره اینکه باشگاه استقلال در زمان مدیریت آجورلو چه میزان دریافتی از اسپانسر داشته، داده نشده است.

هیچ بعید نیست اسپانسر‌های باشگاه استقلال نیز نتوانند کمکی در این راستا به مدیران جدید کنند. البته قرار است فتح‌الله‌زاده بعد از بازگشت از جزیره کیش پیرامون این ماجرا با اسپانسر‌ها به گفتگو بنشیند و درنهایت درباره چگونگی پرداخت بدهی‌ها که هر روز بیشتر می‌شود تصمیم‌گیری کند.

شاید مشکلات به نقطه‌ای برسد که باشگاه استقلال درنهایت دست کمک به سوی وزارت ورزش که متولی معنوی این باشگاه محسوب می‌شود، دراز کند تا شاید با دریافت قرض قابل توجهی بتواند از پس مشکلات مالی مذکور برآید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین