کد خبر: ۸۰۲۴۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
ایران ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین را بارها رد کرده است

ادعای آمریکا: نظامیان ایرانی برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند

کربی ادعا کرد که پرسنل ایرانی حاضر در کریمه، عمدتا در فعالیت‌های آموزشی مشغولند و پشتیبانی‌های فنی ارائه می‌دهند و روس‌ها نیز کار هدایت پهپاد‌ها را برعهده دارند و به این ترتیب آسیب قابل توجهی به زیرساخت‌های اوکراین وارد کرده‌اند.
ادعای آمریکا: نظامیان ایرانی برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند
آفتاب‌‌نیوز :

ایالات متحده روز پنج‌شنبه ادعا کرد که نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند. بر اساس بیانیه کاخ سفید، نیرو‌های ایرانی برای کمک کردن به روسیه در استفاده از پهپاد‌های «انتحاری» علیه اوکراین، به این منطقه اعزام شده‌اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در جریان یک کنفرانس در کاخ سفید این ادعا را مطرح کرد؛ با این وجود گفت که از تعداد نیرو‌های ایرانی حاضر در کریمه اطلاعاتی ندارد.

به نوشته یورونیوز؛ کربی همچنین ادعا کرد که پرسنل ایرانی حاضر در کریمه، عمدتا در فعالیت‌های آموزشی مشغولند و پشتیبانی‌های فنی ارائه می‌دهند و روس‌ها نیز کار هدایت پهپاد‌ها را برعهده دارند و به این ترتیب آسیب قابل توجهی به زیرساخت‌های اوکراین وارد کرده‌اند.

او مدعی شد: «تهران اکنون بطور مستقیم در این جنگ مشارکت دارد و از طریق تهیه سلاح، بر غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین تاثیر می‌گذارد. ایالات متحده از همه ابزار‌ها برای اعمال فشار، بازدارندگی و مقابله با اقدامات ایران در تامین مهمات علیه مردم اوکراین استفاده خواهد کرد و ما به اجرای قوی همه تحریم‌های آمریکا علیه تجارت تسلیحات روسیه و ایران ادامه خواهیم داد.»

شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط روسیه اشغال شد. پیش از این غرب ایران را متهم کرده بود که پهپاد و موشک در اختیار روسیه قرار داده است تا از آن در جنگ اوکراین استفاده کند.

امیرعبداللهیان: ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی عنوان کرد: امروز در تماس تلفنی جوزف بورل به وی یادآور شدم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین هست.ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین، یک ادعای بی اساس است.ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
33
13
معلومه چه خواب جدیدی واسه ایران دیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
5
42
مگه روسیه مثل سوریه مکان زیارتی داره ؟
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
31
9
این همه شما سلاح شیمیایی کشتار جمعی به عراق دارید واقعا برای هواداران شما متاسفم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین