کد خبر: ۸۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱
اظهارات متکی در نیویورک:

اعتمادمان به1+5 کمرنگ شده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «قطعنامه چهارم شورای امنیت اعتماد ما را به گروه پنج بعلاوه یک کمرنگ کرده است».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، منوچهر متکی در گفتگو با واحد مرکزی خبر در نیویورک افزود: «این قطعنامه حسن نیت گروه پنج به‌علاوه‌یک نزد ایران را به شدت مورد تردید قرار داده است».
 
وی در مورد ادامه همکاری ایران با آژانس بعد از قطعنامه چهارم گفت: «با وجود تخطی آژانس از مسئولیت‌های واقعی خود ما بعنوان یک عضو ان‌پی‌تی به غنی‌سازی ادامه می‌دهیم و با آژانس نیز در چارچوب مقررات همکاری خواهیم کرد».
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد آینده روابط ایران و آمریکا بعد از انتخابات آمریکا اظهار داشت: «آنچه مسلم است آمریکا نمی‌تواند به سیاست خارجی زورگویانه خود ادامه دهد و رئیس جمهور آمریکا از هر حزبی که باشد ناگزیر از تغییر رفتار خود در قبال جامعه جهانی است و طبیعی است که با توجه به بی نتیجه بودن سیاست‌های آمریکا در سی سال گذشته، در قبال ایران نیز تغییراتی حاصل شود». 

متکی با اشاره به مذاکراتش با وزیران امور خارجه دیگر کشورها در حاشیه نشست سازمان ملل متحد اظهار داشت: «اکنون اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان به حقوق هسته ای ایران در غنی‌سازی باور دارند و تنها چند کشور غربی بر مخالفت خود اصرار می‌ورزند».
 
وزیر امور خارحه کشورمان همچنین سیاست‌ها و رفتار کینه توزانه انگلیس در قبال ایران را مورد نکوهش قرار داد و گفت: «بسیاری از مشکلات منطقه از جمله افغانستان، ناشی از سیاستهای نادرست انگلیس است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۳
0
0
و خيلي وقته كه اعتماد مردم به شما هم كم شده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین