کد خبر: ۸۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۷
از سوی سايت رده‌بندی اطلاعات سوانح هوايی اعلام شد:

هما بیشترین سوانح مرگبار را در منطقه داشته‌است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، به عنوان سانحه‌ساز‌ترین شركت هواپیمایی بین 12 شركت هواپیمایی منطقه خاورمیانه و آفریقا اعلام شده است. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بر اساس اعلام سایت رده‌بندی اطلاعات سوانح هوایی (planecrashinfo)« هما» بیشترین سوانح را در بین شرکت‌های هواپیمایی منطقه داشته‌است. 

این سایت در آخرین ارزیابی و رده‌بندی خود اقدام به معرفی بیشترین و كمترین سوانح هوایی مربوط به شركت‌های هواپیمایی در 5 قاره نموده است.

بنابراین گزارش، این رده‌بندی تنها منحصر به میزان سوانح هواپیمایی نیست؛ بلكه در آن عواملی چون فرآیند نگهداری و عملیات پروازی، انواع برنامه‌های تمرینی پروازی، سن ناوگان و مسیرهای ویژه پروازی نیز دخیل می‌باشند.

این گزارش حاكی است؛ رتبه‌بندی ایرلاین‌های مختلف در این گزارش بر اساس سه مولفه تعداد پروازها، تعداد سوانح پروازی و تعداد تلفات و كشته‌های انسانی در این سوانح می‌باشد. اطلاعات مورد استفاده در این گزارش از سال 1988 تا دسامبر 2007 گردآوری شده‌اند.

این سایت در رده‌بندی شركتهای هواپیمایی فعال در منطقه خاورمیانه و آفریقا، با توجه به پارامترهای مذكور اعلام كرده كه شركت هواپیمایی ایران ایر یا همان «هما» بیشترین میزان سوانح هوایی را در بین 12 ایرلاین دیگر این منطقه دارا است.

این 12 شركت هواپیمایی شامل Emirates AirLine ، EI AI، Royal Jordanian،‌Kuwait AirWays ، Air Zimbabwe، Oman Aviatoin، Saudi Arabia Air Line ،‌South African Airways ، Royal Air Maroc،‌Egypt Air و Iran Air می‌باشد.

كمترین میزان سوانح در این لیست مربوط به شركت هواپیمایی Emirates Airline است كه در این مدت سوانح مرگباری را نداشته است. هما در این مدت 4 سانحه مرگبار را در كارنامه خود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۳
0
0
از زيمباوه هم بد تريم بيچاره مردم ايران با اين نفت 120 دلاري
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین