کد خبر: ۸۰۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

تکذیب ادعای استفاده از پهپادهای ایران در اوکراین از سوی مسکو

نماینده روسیه در سازمان ملل ادعاها مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد.
تکذیب ادعای استفاده از پهپادهای ایران در اوکراین از سوی مسکو
آفتاب‌‌نیوز :

واسیلی نبنزیا، نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست روز جمعه شورای امنیت با رد ادعاها مبنی بر استفاده مسکو از پهپادهای ساخت ایران در حملات علیه اوکراین تاکید کرد که این هواپیماهای بدون سرنشین ساخت روسیه است.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، نبنزیا همچنین خاطر نشان کرد که هر گونه تحقیق در این زمینه به‌طور جدی بر روابط روسیه و سازمان ملل تاثیر خواهد گذاشت.

در این نشست نمایندگان آمریکا، انگلیس، فرانسه، اوکراین و آلبانی ادعای بی‌اساس تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کردند، ادعایی که به‌طور جدی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران رد شده است.

به گزارش ایسنا، کشورهای تروئیکای اروپایی نیز روز جمعه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل از وی خواستند تا تحقیقاتی درخصوص ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه علیه اوکراین انجام شود.

آلمان، انگلیس و فرانسه در این نامه که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.

ادعاهایی از سوی برخی مقامات اروپایی و آمریکایی مبنی بر این مطرح شده است ‌که از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده شده و این در حالی‌ است که ایران قویاً مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هست و از مقامات اوکراین خواسته‌ است تا چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

لازم به ذکر است که ایران سال‌هاست با روسیه همکاری دفاعی دارد اما از جنگ علیه اوکراین حمایت نکرده و هیچ‌یک از تسلیحات ایرانی را در اختیار روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین قرار نداده‌ است.

همچنین اقدام اخیر شورای وزیران اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران بر مبنای مجموعه‌ای از اطلاعات غلط صورت گرفته است و ایران پیش‌تر در این خصوص هشدار داده بود که در حال بررسی پاسخ متناسب و متقابل نسبت به این اقدام اتحادیه اروپا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین