کد خبر: ۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
حمزه شكیب خبر داد:

ادعای خسارت پيمانكار منوريل صادقيه

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: «پیمانكار پروژه متوقف شده منوریل صادقیه، بر ادامه این پروژه اصرار داشته، لذا خود را در جریان توقف این پروژه مقصر نمی‌داند و در عین حال ادعای خسارت نیز كرده است».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب ،حمزه شكیب در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «ادعای پیمانكار این پروژه باید بررسی و ثابت شود».

وی در توضیح وضعیت فعلی رسیدگی به موضوع پایه‌های منوریل صادقیه، یادآورشد: «مسایل حقوقی مربوط به این پروژه باید از طریق شهرداری بررسی و حل و فصل شود».

رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با بیان این كه رد شدن مصوبه منوریل مربوط به زمان مسوولیت سرپرست شهرداری تهران در سال 84 بوده است، عنوان كرد: «در فاصله شروع پروژه و توقف آن توسط مجری، پیمانكار خرید تجهیزات و برخی اقدامات اجرایی را انجام داده است و گفته می‌شود، برای انتخاب مشاور خارجی نیز مذاكراتی صورت گرفته بوده است».

وی اظهار كرد: «پس از مخالفت فرمانداری، شورای دوم از شهرداری خواست، تا گزارشی را در مورد اقدامات بعدی در پروژه منوریل صادقیه بدهد، اما نظر شهرداری فعلی این بود كه پایه‌های منوریل صادقیه باید جمع‌آوری شود، چرا كه این طرح دیگر توجیه اقتصادی و ترافیكی ندارد».

شكیب به جلسات متعددی كه تاكنون در كمیسیون توسعه و عمران شورا در مورد این پروژه داشته‌اند، اشاره كرد و افزود: «تصمیم گرفته شد كه آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته توسط مجری و یا پیمانكار به شركت سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی شهرداری تهران به عنوان كارفرما تحویل داده شود و در عین حال از معاونت ترافیك خواسته‌ایم، بررسی‌های ترافیكی مجددی در مورد این پروژه انجام دهد و دلایل نداشتن توجیه ترافیكی برای احداث منوریل صادقیه را توضیح دهد».

وی تصریح كرد: «مجری پروژه صورت وضعیت اقدامات را به كارفرما تحویل داده، اما كارفرما این گزارش و ادعاهای آن را قبول ندارد و اعلام كرده است كه این مطالب كلی است».

رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، با بیان این كه در حال حاضر در مرحله مذاكرات قرار داریم، تاكید كرد: «قطعا كمیسیون عمران وارد جزییات ادعاهای پیمانكار نمی‌شود و وظیفه‌ای نیز در این مورد ندارد، اما مصرانه منتظر هستیم تا بدانیم تاكنون چه میزان برای این پروژه هزینه شده است و بتوانیم در مورد آن تصمیم بگیریم، در عین حال باید بدانیم كه اقدامات فنی و اجرایی صورت گرفته تا چه اندازه قابل قبول است، اما هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده است».

وی ادامه داد: «پیمانكار خود را مقصر ادامه نیافتن پروژه نمی‌داند و مدعی است كه شهرداری تهران در آن زمان به دلیل ملغی شدن مصوبه شورای شهر از سوی دولت هشتم، پروژه را ادامه نداده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۳
0
0
دوباره منوریل اگر این وسیله به صرفه ای بود سازندگان ثروتمند این وسیله آن را جایگزین گسترش مترو می کردند در حالی که در تمامی فیلمهای مستند و سینمایی آنچه وجه قالب است وجود مترو است و آنچه غایب است منوریل. بنابراین نمی شود با صرف ادعای نامشخص پیمانکار تن به ضرری مستمر داد. به علاوه تهران با سطحی شلوغ تحمل فضایی شلوغتر را ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین