کد خبر: ۸۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۰
رئیس مجلس خبرگان در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح کرد؛

خطبه‌های نماز جمعه برای همه قابل استفاده باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس خبرگان رهبری، در دیدار با رییس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به مشکلات و تنگناهای موجود در راه رسیدن این شورا به اهداف خود، عملکرد این نهاد را در بخش‌های کمی و کیفی مثبت ارزیابی کرد و خواستار ارتقاء اهداف و برنامه‌های شورای سیاستگذاری برای نزدیک شدن به اقامه نماز جمعه مطلوب در سراسر کشور شد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تنگناهای مالی ستادهای نماز جمعه سراسر کشور را جدی دانست و گفت: «ائمه جمعه باید تلاش کنند بخشی از نیازهای مادی ستادهای نماز جمعه را از کمک‌های مردمی و وجوه شرعی تامین کنند». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان لزوم ارتقاء کیفیت برگزاری نمازها و خطبه‌های جمعه تصریح کرد: «خطبه‌های نماز جمعه باید بتواند اطلاعات عموم مردم جامعه و نمازگزاران را به ویژه در مورد مسائل روز و مهم کشور بالا ببرد و برای همه اقشار جامعه قابل استفاده باشد». 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به لزوم رعایت مفید بودن خطبه‌های نماز جمعه توسط خطبا، به بازتاب‌های داخلی و بعضا بین‌المللی سخنان ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: «ائمه جمعه ما باید بتوانند از نظر علمی، سیاسی و فرهنگی مطالب قابل قبولی را در خطبه‌ها ارائه نمایند».

رییس مجلس خبرگان رهبری یکی از نیازهای اساسی در حال حاضر ستاد نماز جمعه را علاوه بر ساخت مصلی‌ها و تامین نیازهای ضروری ائمه جمعه، داشتن مرکزی برای ارتقاء آموزش ائمه جمعه مطابق با شان نظام جمهوری اسلامی و حتی در سطوح بین‌المللی دانست و گفت: «شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه می‌تواند با پیگیری تاسیس و تشکیل این مرکز و تهیه متون درسی مفید و استفاده از اساتید مجرب، برای ائمه جوان‌تر جمعه سبقه ماندگاری برای آینده نظام باقی بگذارد».

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گزارشی از عملکرد،‌ برنامه‌ها و اهداف این شورا از بدو تاسیس تاکنون ارائه کرد.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۵
0
0
هميشه آقاي هاشمي نگاه زنده و پويايي را در ذهن مخاطب اش ايجاد مي كند و اين هنر به خاطر دينمداري ايشان توام با حس مردمداري و احترام به انسانهاست.
از خداوند متعال درخواست ميكنم كه اين شخصيت سياسي معنوي گرا را براي جامعه ما حفظ كند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۵
0
0
با آقای باقرزاده همفکر هستم «همسر بزرگوار شهید همت که خود از جهادگران و سابقون هستند از آن شهید عزیز نقل می کنند که:شهيد همت مي‌فرمود در نماز‌هاي جمعه‌اي كه آقاي هاشمي خطبه‌ها و نماز را بر عهده دارند، ما (شهيد همت و دوستان رزمنده) افسوس مي‌خورديم كه به علت ضرورت جنگ و حضور در جبهه نبرد، نمي‌توانيم در جلسات نماز شركت كنيم».
خطبه های ایشان به گونه ای ادا می شود که قداست کلام و قلم به شنونده القاء می شود همان کلامی که ما روزانه با آن سر و کار داریم و به بار معانی آن توجه نداریم و ناشیانه برایمان همه چیز عادی جلوه می کند. خدا آقای هاشمی را حافظ و نگهدار باشد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۵
0
0
شخصيت سياسي معنوي گرا؟؟؟!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین