کد خبر: ۸۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

فراخوان عمران خان برای "راهپیمایی

عمران خان اعلام کرده که برای مجبور ساختن دولت به منظور موافقت با انحلال مجمع ملی و اعلام انتخابات زودهنگام، در ۲۸ اکتبر سال جاری میلادی (روز جمعه) یک راهپیمایی عظیم در پاکستان برگزار می‌کند.
فراخوان عمران خان برای
آفتاب‌‌نیوز :

عمران خان ۷۰ ساله نخست وزیر سابق پاکستان اخیرا با حکم کمیسیون انتخابات کشور بابت ناکامی در اطلاع‌رسانی درباره پول‌های ناشی از فروش هدایای دریافتی موسوم به پرونده "توشه‌خانه" رد صلاحیت شد.

به گزارش روزنامه هندوستان تایمز، دیوان عالی اسلام آباد روز دوشنبه اعلام کرد که عمران خان از رقابت در انتخابات آتی منع نشده است.

نخست وزیر سابق پاکستان از لاهور که قرار است صحنه اعتراض بزرگ روز جمعه باشد و به سمت اسلام آباد پیش برود، به مردم گفت: این اعتراض از منطقه لیبرتی چوک آغاز می‌شود و او خودش رهبری آن را برعهده دارد.

عمران خان افزود: ما ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در این مکان حاضر می‌شویم و به سمت اسلام اباد می‌رویم.

وی ادامه داد، این راهپیمایی به واقع نبرد حقیقی کشور برای آزادی واقعی است و معترضان به خواسته خود از طریق ابزار صلح آمیز دست می‌یابند.

عمران خان همچنین گفت: ما برای درگیری و خشونت به اسلام آباد نمی‌رویم. ما به دنبال نقض قوانین نیستیم. ما وارد منطقه امنیتی "سرخ" نمی‌شویم بلکه در منطقه‌ای که توسط دیوان عالی تعیین شده،‌ اعتراض برگزار می‌کنیم. به معترضان تاکید می‌کنم که راهپیمایی را صلح آمیز برگزار کنند.

وی همچنین گفت: این راهپمایی برای یک آزادی حقیقی است و هیچ بازه زمانی ندارد. ما به اسلام آباد می‌رویم و مردم از سراسر کشور به ما ملحق می‌شوند.

عمران خان بار رای عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲ کناره‌گیری کرد و از آن زمان راهپیمایی‌هایی را در سراسر کشور با هدف مجبور کردن دولت برای برگزاری یک انتخابات جدید که مطمئن است در آن پیروز می‌شود، برگزار کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین