کد خبر: ۸۰۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱

«دعوت» ركورد فيلم‌های «حاتمی‌كيا» را شكست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «دعوت» با گذر از فروش 150 ميليون تومانی در 6 روز،‌ ركورد ميزان فروش فيلم‌های «ابراهيم حاتمی‌كيا» را به خود اختصاص داد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب به نقل از فارس، فيلم «دعوت»‌ توانست ديروز در ششمين روز نمايش خود ركورد تازه‌ای در ميان فيلم‌های «ابراهيم حاتمی‌كيا» به دست آورد و از نظر رقم فروش روزانه، ركورد فروش فيلم‌های اين سينماگر را به خود اختصاص داد. 

بنا بر اين گزارش، «دعوت» ديروز با فروش 17 ميليونی روبه رو شد و توانست در حالی كه ششمين روز نمايش خود را در گروه سينمايی آفريقا پشت سرمي‌گذاشت، مرز 150 ميليون تومان را پشت سربگذارد. 

«دعوت» اكران اوليه خود را از چهارشنبه 3 مهر در يک سينما آغاز كرد كه در اين مدت 20 ميليون تومان فروخته بود. 

پيش‌تر ركورد پرفروش‌ترين فيلم «حاتمی‌كيا» در اختيار «به‌نام پدر» بود كه بيش از 470 ميليون تومان فروخت، در 9 روز نمايش در سينماهای تهران بيش از 113 ميليون تومان فروش داشت اما «دعوت» در 6 روز مرز 150 ميليون تومان را پشت سرگذاشته و البته به نظر می‌رسد بتواند به عنوان يكی از پرمخاطب‌ترين كارنامه كارهای اين فيلمساز (از نظر تعداد بيننده) دست يابد.
 
بنا بر اين گزارش، فيلم‌های «آژانس شيشه‌ای» و «از كرخه‌ تا راين» جزو پربيننده‌ترين فيلم‌های اين فيلمساز هستند. 

«از كرخه تا راين» در سال 72، با بهای بليت 50 تومان، 45 ميليون تومان در اكران یک خود فروخت و به عنوان سومين فيلم پرمخاطب سال 72 دست يافت. 

همچنين «آژانس شيشه‌ای» در سال 77 با بليت 265 تومانی، حدود 180 ميليون تومان در اكران يک خود فروخت و فيلم دوم سال 77 شد. 

فيلم «ارتفاع پست» نيز از كارهای پربيننده اين فيلمساز بود كه در سال 81، به رقم فروش 240 ميليون تومان در اكران يک، در رده هشتم پرفروش‌ترين فيلم‌های سال 81 (با بليت 550 تومانی) دست يافت. 

«دعوت» همچنين در يكی دو هقته اخير، در سينما آفريقا، ركورد فروش در يک سالن را به خود اختصاص داده است. 

«دعوت» به كارگردانی «ابراهيم حاتمی‌كيا»،فيلمی اجتماعی است كه ساختاری اپيزوديک دارد و داستان چند خانواده متفاوت، با بحرانی مشابه روايت می‌‌شود كه هر كدام از آنها بنا به نگاه خاص خود به اين بحران واكنش‌هايی از خود بروز می‌دهند. 

مهناز افشار، محمدرضا فروتن، مريلا زارعی، گوهر خيرانديش، كتايون رياحی، آناهيتا نعمتی، محمدرضا شريفی‌نيا، سيامک انصاری، رضا بابک، ثريا قاسمی، سحر جعفری جوزاني، فرهاد قائميان، سارا خوئينی‌ها، نگار فروزنده و مجيد مشيری از بازيگران «دعوت» هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین