کد خبر: ۸۰۳۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت درباره پهپاد‌ها

روزنامه جوان نوشت: تهران و مسکو به طور مشترک، نامه‌ای به شورای امنیت داده‌اند که در آن بحث پهپاد‌ها انکار و طرح مسئله در شورای امنیت نیز غیرقانونی اعلام می‌شود.
نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت درباره پهپاد‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جوان خبر داده که ایران و روسیه نامه‌ای مشترک به شورای امنیت فرستاده‌اند تا از کشیده شدن موضوع پهپادها به نشست این شورا جلوگیری کنند. اواخر هفته قبل، اوکراین در نامه‌ای به سازمان ملل فروش پهپاد‌های ایران را به روسیه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اعلام کرد و خواستار آن شد که مسئله در نشست شورای امنیت طرح شود. نامه‌ای که اروپاییان و امریکا هم از آن حمایت کرده‌اند.

به گزارش جوان، یک منبع مطلع خبر داد که تهران و مسکو به طور مشترک، نامه‌ای به شورای امنیت داده‌اند که در آن بحث پهپاد‌ها انکار و طرح مسئله در شورای امنیت نیز غیرقانونی اعلام می‌شود؛ موضعی که ایران رسماً هم آن را اعلام کرده و گفته است که تحریم‌های تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، مدتی است که منقضی شده و اساساً پهپادها، ربطی به آن ندارد.

اینکه مسئله پهپاد‌ها به شورای امنیت خواهد رسید یا نه، مشخص نیست، ولی با حق وتویی که روس‌ها دارند، بعید است که حتی در صورت رسیدن مسئله به شورا، به نتیجه خاصی مانند شکل‌گیری کمیته تحقیق منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین