کد خبر: ۸۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۲۱:۵۵
دیوید میلیبند، درباره آثار فعالیت‌های هسته‌ای ایران در منطقه:

ایران شعله رقابت‎های هسته‎ای را برمی‌افروزد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «دیوید میلیبند» وزیر امور خارجه بریتانیا اظهار داشت: «ایران می‌تواند جرقه آغاز رقابت‌های نظامی-هسته‎ای را در خاورمیانه برافروزد».

به گزارش سرویس بین‎الملل آفتاب، دیوید میلیند، وزیر امور خارجه بریتانیا در همین رابطه گفت: «اگر به ایران اجازه داده‎شود که بدون نظارت و بررسی‎های بین‏المللی به برنامه غنی سازی اورانیوم خود ادامه دهد، شعله رقابت‎های نظامی در عرصه سلاح‎‏های هسته‏ای در منطقه برافروخته خواهد شد».

وی که یک روز پس از اعلام موضع انتقادی ایران در قبال رویکرد اتخاذ شده از سوی غرب سخن می‎گفت در ادامه افزود: «صادقانه بگویم، بریتانیا به شدت نگران این مساله است».

وی در ادامه اظهار داشت: «ما پیشنهاد‎های جدی به ایران داده‏ایم که شامل مشوق‏های اقتصادی، فرهنگی و علمی می‎شود که ایران را به همکاری فرامی‎خواند. من بر این باورم که این گامی رو به جلوست».

میلیبند در ادامه مدعی شد: «رویکرد در پیش گرفته از سوی ایران رویکرد مثبتی نیست. آنها نه تنها در برابر شورای امنیت سازمان ملل مقاومت می‎کنند بلکه در برابر آژانس نیز که نگرانی‎های عمیقی در قبال برنامه هسته‏ای ایران دارد مقاومت می‎کنند».

گفتنی است کشورهای غربی ایران را متهم می‏کنند که در ورای برنامه غنی سازی اورانیوم اهداف نظامی را پی‎ می‌گیرند. اتهامی که از سوی مسئولان کشورمان به کرات رد شده‎است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین