کد خبر: ۸۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۷
آیت‌ا...صافی گلپایگانی:

وهابیت تاریخ اسلام را از‌بین برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح روز سه‌شنبه 16 مهرماه جلسات درس خارج فقه حوزه حضرت آیت‌الله العظمی صافی آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب،این مرجع تقلید با اشاره به سالروز تخریب وقیع توسط وهابیان،این حادثه را مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام خواندند و فرمودند: «این مصیبت نه فقط برشیعه و اهل بیت علیهم‌السلام،‌ بلکه بر جهان اسلام وارد شده است و ضرری که از این حرکت بسیار زشت و ناهنجار متوجه اسلام شده است، ضروری است که کمتر در تاریخ مانند آن را می‌توان پیدا کرد».

معظم‌له بقاع متبرکه و دیگر آثار باقی‌مانده از ائمه را تاریخ مجسم اسلام خواندند وافزودند: «وهابیت تاریخ اسلام را از بین برد و بدتر این که در این مدت 80 سال نه تنها دست از این کارها نکشیدند بلکه هر جایی که اثری از اسلامن و اهل بیت علیهم‌السلام بود ویران کردند؛ آثاری که یادگار اسلام، برکات اسلام و تاریخ اسلام است؛ بدون اینها تاریخ بدون پشتوانه می‌شود».

این مرجع تقلید، با اشاره به اینکه همه جوامع و ادیان دیگر به حفظ و مرمت آثار تاریخی خود پرداخته‌اند، مسلمانان را به حفظ و نگهداری از تاریخ مجسم اسلام ترغیب کردند و بیان داشتند؛ «همینطور که در دنیا آثار را حفظ می‌کنند،‌ باید این آثار اسلامی را حفظ کرد تا هر کسی که به مکه و مدینه مشرف می‌شود از نزدیک ببیند و آن را مرور کند».

معظم‌له این فجایع را ساخته فکر و اندیشه دشمنان اسلام و سلفی‌ها برشمردند و تصریح کردند: «اصل فکر برای دشمنان اسلام وسلفی‌ها است که می‌خواستند اسلام را از بین ببرند و چون این کار را ننگی برای خود می‌دیدند، گروهی را واداشتند تا دست به این جنایات بزنند».

ایشان فرمودند: «شیعیان و مسلمانان باید در این روز محزون و غمناک بوده و بر عاملان این جنایت نفرین کنند و آنان را محکوم نمایند». 

گفتنی است جلسات درس آیت‌ الله صافی همانند سال‌های گذشته همه روزه به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت 15/10 الی 11 در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین