کد خبر: ۸۰۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

رفع محدودیت‌های پهنای باند اینترنت ADSL

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اظهارات شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) که مدعی محدودیت در ارائه پهنای باند هستند از برداشته شدن محدودیتهای پهنای باند در کشور خبر داد. 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب،محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص محدودیت پهنای باند 128 کیلو بیت گفت: «این محدودیت برداشته شده است و شرکتها می توانند پهنای باندهایی که از سوی مشتریان درخواست می‌شود، ارائه دهند. ضمن اینکه به طور کامل به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند».

وی اضافه کرد: «شرکتهایی که در این زمینه مشکل دارند می‌توانند با این وزارتخانه مراجعه کنند».

وی در پاسخ به این سوال که شرکتهای PAP مجاز به ارائه پهنای باند بیش از 128 کیلو بیت هستند یا خیر، اظهار داشت: «این شرکتها می توانند درخواستهای خود را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهند تا تقاضاها بررسی شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۷
0
0
بنده حقیر در شهر تهران، پایتخت میهن اسلامی عزیزمان و آنهم در خیابان دیباجی جنوبی که ظاهرا میبایستی از امکانات سطح بالای خدمات شهری برخوردار باشد، زندگی میکنم.

بدلیل شغل خود و همسرم و فرزند دانشجویم که در رشته کامپیوتر تحصیل میکند، نیاز شدیدی به استفاده از خدمات اینترنت بویژه در روزهای تعطیل در منزل داریم. اما دریغ و افسوس که ناچارا با مشکلات فراوان از روش منسوخ شده Dial-up با سرعت فوق العاده پایین آن استفاده میکنیم.

شاید شما هم در سطح شهر با تبلیغات رنگ و وارنگ شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای اینترنت پرسرعت روبرو شده باشید. اما جالب اینجاست که هیچکدام از این شرکتها قادر به ارائه سرویس به شماره تلفنهای مرکز پاسداران(واقع در خیابان دولت، اختیاریه جنوبی) نیستند.

علت خیلی ساده است. هیچ پورت آزادی در این مرکز و اکثر مراکز شمال شهر برای ارائه اینترنت پرسرعت ADSL وجود ندارد و تا مادامیکه شرکت مخابرات نسبت به افزایش پورتها اقدام ننماید، تنها راه دسترسی به اینترنت همان روش گازوییلی Dial-up است.

حال سئوال بنده از وزیر محترم ارتباطات و فناوری آنست که تا چه زمانی امثال بنده میبایستی در انتظار ساده ترین خدمات مورد نیاز شهری برای دسترسی آسان به اینترنت آنهم در شمال پایتخت باشیم؟ توجه فرمایید که بنده از اسفند ماه سال 86 در انتظار افزایش پورت هستم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۸
0
1
برداشتن محدودیت به معنی افزایش سرسام آور قیمت هاست.
از این نظر مطمینم.چون شرکت های ارایه دهنده مدام از همه چیز گله می کنند و حالا این صحبت آقای وزیر چراغ سبز این شرکت ها برای نا محدود کردن خدمات و افزایش قیمت های آهاست آن هم افزایش چشمگیر که این مغایر با صحبت های گذشته آقای وزیر مبنی بر کاهش قیمت هاست.
حتی کشور های درجه چندم جهان از اینترنت بدون محدودیت و سرعت بالا(صد ها برابر کاربران ایرانی) استفاده میکنند.اما ایرانی ها...
راستی ماجرای استیضاح آقای وزیر چی شد؟چه ساده همه موضوع رو فراموش کردند.
مطمینا نباید اینجا در نظرات کاربران دنبال تشکر بگردیم چون این شکل ارایه ی بخور و نمیر جای تشکر نداره.مگر افرادی که مبلغ قابل پر داخت براشون اهمیت نداره.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۸
0
1
حالا ما هم پورت داریم و هم محدودیت سرعت برداشته شده، ولی آیا هزینه 25-35 هزارتومان در ماه برای سرعت 128 و به دنبال آن رقم های 40-50 هزار تومان برای اکثر خانواده ها سنگین نیست؟ من هر کاری کردم وسعم به بالا تر از 64 کیلو بیت بر ثانیه نرسید. امیدوارم روزی برسه که مخابرات به جای منفعت طلبی در زمینه ارائه خدمات به پیشرفت جامعه الکترونیک هم فکر کنه!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
0
0
سلام،
فقط خواستم اطلاع بدهم که کشوری که من در آن تحصیل میکنم خیلی پیشرفته نیست ولی در همین کشور نه چندان پیشرفته هم ما از اینترنت 1 مگابایت در ثانیه ( 10 مگابیتی) استفاده میکنیم. افسوس که هموطنان عزیزم در داخل کشور به دلیل هزینه های خیلی بالا و خدمات ضعیف باید خواب چنین سرعتی را ببینند و به نظر من اینترنت با سرعت کمتر از این اصلا به درد نیمخورد، پس ناراحت نباشید اگر دایال آپ دارید چون در ایران ADSL و dialup خیلی با هم فرقی نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۲
0
0
سلام من خودم 2Mb دارم ولي فقط حجم دانلودش 6gig اونم براي 3 ماه!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
1
0
lما باید این سرعت را درخواب ببینیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین