کد خبر: ۸۰۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۷
در پی انتشار یادداشت‎های یک مقام اطلاعاتی فاش شد:

رابطه جنسی سارکوزی با همسر یک عضو کابینه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «نیکلا سارکوزی» رییس جمهور فرانسه، با همسر یکی از اعضای کابینه فرانسه رابطه نامشروع جنسی داشته‎است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، براساس یادداشت‎های انتشار یافته از سوی «ایو برتران»، رییس پیشین اداره اطلاعات پلیس فرانسه موسوم به ( RG )، نیکلا سارکوزی، رییس جمهور کنونی و پرحاشیه این کشور، چهار سال پیش، زمانی که وزیر کشور کابینه شیراک بود، با همسر یکی از اعضای کابینه فعلی خود رابطه غیراخلاقی داشته است.

این داستان، یكی از چندین رازی است كه روز گذشته در پی انتشار یادداشت‌های روزانه ایو برتران، رییس پیشین اداره اطلاعات پلیس فرانسه فاش شده است. برتران تا سال 2004 میلادی و به مدت 12 سال ریاست نهاد اطلاعاتی-جاسوسی پلیس فرانسه را بر عهده داشته‌است.

این رییس پلیس سابق كه سازمان تحت فرمانش همواره آلت دست سران و قدرتمندان فرانسه بوده‎است، همچنین در یادداشت‌های خصوصی مربوط به سال 2003 آورده است كه «ژاك شیراك» رئیس جمهور پیشین فرانسه نیز مدتی را برای انجام عمل کشیدن پوست صورت و جراحی پلاستیك، در كانادا سپری كرده‌است.

این یادداشت‌‌ها كه از رازهای بسیار عجیب درباره استعمال مواد مخدر، روابط نامشروع جنسی، رشوه‌خواری‌ و فساد مالی سران فرانسه پرده برداشته‌، به تازگی توسط دادگاه عالی این کشور به منظور انجام تحقیقات درباره صحت و سقم موارد یاد شده، مصادره شده‎‏است. 

اگرچه محتویات این یادداشت‎ها در نشریه «Le Point» منتشر شده‌است، اما در گزارش مجله لوپوئن، نام‎های کلیدی در خلاصه گزارش حذف شده و تنها به انتشار نسخه تعدیل شده آن اكتفا شده‎است.  

در خلاصه این یادداشت‌ها، البته این فرضیه تایید شده، كه ژاک شیراك، از اطلاعات پلیس فرانسه برای تضعیف موقعیت نیکولا سركوزی، كه در آن زمان، خود را برای شركت در رقابت‌های ریاست جمهوری آماده می‌كرده، بهره برده‎است.

برتران 63 ساله، نویسنده این یادداشت‎های جنجالی، همچنین پرده از اسرار خانوادگی «لیونل ژوسپن» نخست‌وزیر و نامزد رقیب شیراك در انتخابات 2002 برداشته است. به گزارش لو پوئن، خبرچین‎های ژوسپن، خبرنگارانی بودند كه توسط وی تامین مالی می‌شده‎اند. 

یكی دیگر از گزارش‌های موجود در این یادداشت ها که هنوز تایید نشده، موید این است كه «سیسیلیا ساركوزی» همسر قبلی نیکولا سركوزی، توسط سازمان اطلاعات پلیس، از ماجرای خیانت همسرش با خبر ‎شده‎است.

«سیسیلیا» كه در یادداشت‎های برتران از وی تحت عنوان «دیوانه میهمانی رفتن» یاد شده، از زمان جدایی از سركوزی، همواره درباره روابط نامشروع وی با زنان دیگر شكایت كرده‎است.

ساركوزی، برتران را در سال 2004 از این پست بركنار كرد. ساركوزی، برتران را متهم می‎كرد كه با همراهی «دومینیك دو ویلپن» وزیر امور خارجه پیشین فرانسه، قصد بدنامی وی را دارند.

آقای برتران در رابطه با این یادداشت ها به لوپوئن گفت: «این یادداشت‎ها لازمه شغل من و برای استفاده شخصی من بوده‎است».

وی ادامه داد: «کاملا طبیعی است که رییس RG در مراحل آغازین هر رویداد و مساله‏ای در کشور قرار داشته و از آن مطلع باشد». وی در ادامه می‌افزاید: «من چیز زیادی درباره زندگی خصوصی افراد ننوشته‎ام و اگر چنین نیز کرده‎ام، سعی‎ام بر آن بوده‎است که از اعضای دولتی محافظت کنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین