کد خبر: ۸۰۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳
فوتبال نوجوانان آسیا:

90 دقیقه تا جام جهانی

بازی مرگ و زندگی نوجوانان ایران برابر سوریه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم فوتبال نوجوانان ایران عصر فردا در حالی برابر همتای سوری خود به میدان می‌رود که درصورت پیروزی در این دیدار جواز حضور در جام جهانی نوجوانان را پس از 8 سال بدست می‌آورد.
 
به گزارش سرویس ورزش آفتاب به نقل ازمهر، مرحله یک چهارم نهایی (پلی آف) رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا عصر فردا با برگزاری چهار دیدار پیگیری می شود که درپایان این بازی ها 4 نماینده قاره کهن درمسابقات جام جهانی سال 2009 نیجریه مشخص می‌شود.

در یکی این مسابقات که به مرحله حذفی هم مشهور است، شاگردان علی دوستی برابر تیم نوجوانان سوریه به میدان می‌روند، تیمی که در گروه B این رقابت ها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبی، به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شد. البته به نظر می‌رسد این تیم عربی از چند بازیکن صغر سن سود می‌برد که همین موضوع ممکن است برای آنها دردسر ایجاد کند.

تیم نوجوانان ایران هم با سه پیروزی ارزشمند برابر بحرین(2 بر صفر)، ازبکستان میزبان مسابقات(2 بر یک) و سنگاپور(4 بر یک) به عنوان گروه A این مسابقات به این مرحله صعود کرد و یکی از شانس های صعود به جام جهانی و قهرمانی در این رقابت ها به حساب می‌آید. البته ممکن است در این دیدار مهرگان گلبرگ به دلیل آسیب دیدگی حضور نداشته باشد.

امروز شاگردان علی دوستی بسیار باتجربه تر از گذشته شده اند و در صورتیکه نیمی از توانایی های خود را برابر حریف سوری از خود ارائه دهند، قطعا می‌توانند با شکست این تیم، ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، پرچم پر افتخار کشورمان را در کشور نیجریه( میزبان جام جهانی) بر افراشته سازند.

نوجوانان ایران فقط یکبار در سال 2000 در ویتنام بود که با مربیگری حمید درخشان موفق شد تا فینال بازیهای نوجوانان آسیا پیشروی کند و نماینده دوم آسیا در جام جهانی 2001 ترینیداد توباگو شود. تیمی که بدلیل تخلف در سن بازیکنان نوجوانان، ایران را با 4 سال محرومیت بین المللی روبه رو کرد و در فوتبال امروز هیچ نشانی جز حسین کعبی از خود به جا نگذاشت.

تیم نوجوانان کشورمان در دوره گذشته مسابقات با هدایت محمد احمدزاده به مصاف تیم های آسیایی رفت و با شکست در ماراتن پنالتی ها مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها حذف شد.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:
یکشنبه 21/7/87
* استرالیا - ژاپن
* ایران - سوریه
* یمن - عربستان
* ازبکستان - کره جنوبی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین