کد خبر: ۸۰۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

حیدری: آیا فرهنگ VAR را داریم؟

داور دیدار سوپرجام گفت: برای ورود VAR باید فرهنگ مواجهه با آن را هم داشته باشیم.
حیدری: آیا فرهنگ VAR را داریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن حیدری درباره عملکردش در دیدار سوپرجام اظهار کرد: من نمی‌توانم درباره سوپرجام صحبت کنم و صاحب نظران و کارشناسان باید در این رابطه صحبت کنند.

او درباره مصدومیت علیرضا حقیقی گفت: من نمی‌توانم دخالت پزشکی داشته باشم اما حدس زدم با توجه به ضربه‌ای که به استخوانش خورد، شوک عصبی به او وارد شد و نیاز بود چند دقیقه بگذرد تا به شرایط عادی برگردد.

حیدری درباره اعتراضات زیاد به داوری‌ها بیان کرد: خیلی چیزها در این مسائل نقش دارد. کمک داور ویدیویی بالاخره به فوتبال ما می‌آید و حق به حق‌دار خواهد رسید اما باید فرهنگش را داشته باشیم. باید ببینیم آیا قبول می‌کنیم صحنه‌ای که گل شده را رد کنیم و مثلا همان زمان پنالتی تیم مقابل را بگیریم؟ ما پذیرش این فرهنگ را داریم؟ قبول دارم اعتراضات زیاد است و خیلی چیزها می‌تواند نقش داشته باشد. اشتباهات ما، جرایم بازدارنده انضباطی و جلسات توجیهی داوری تاثیرگذار هستند. یک داور بیاید برای یک تیم آموزش داوری بگذارد و قوانین را تشریح کند. بعضی از کادر فنی‌ها اطلاع کافی ندارند و به‌روز نیستند.

او اضافه کرد: سیستم ارتباط رادیویی هم بسیار مهم است. بعضی از باشگاه‌ها این سیستم را خودشان خریداری کردند. فدراسیون هم خودش دوست دارد این کار را انجام دهد. هزینه‌ زیادی ندارد و استفاده از آن بسیار به بازی کمک می‌کند. هر تیمی می‌تواند یک سیستم ارتباط رادیویی داشته باشد و در اختیار داوران بگذارد. این به نفع خودشان هم است.

حیدری در رابطه با عملکرد داوران تا این هفته از رقابت‌ها بیان کرد: من نمی‌توانم در این رابطه نظر دهم اما این را بدانید هیچ داوری دوست ندارد اشتباه کند چون بیشترین فشار را متحمل می‌شود. همه ما دوست داریم وقتی بازی تمام می‌شود همه چیز آرام باشد. یک اشتباه شاید یک هفته ما را تحت فشار قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین