کد خبر: ۸۰۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵
سارکوزی و مرکل:

اروپا و جهان برای مبارزه با بحران اقتصادی متحد شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «نیکولاسارکوزی» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا‌‌ مرکل» صدراعظم آلمان شنبه خواستار اتحاد اروپا و جهان برای مبارزه با بحران اقتصاد جهانی شدند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سارکوزی در کنفرانس مشترک خبری به همراه مرکل صدر اعظم آلمان درباره بحران اقتصادی نظرات خود را بیان کردند.

سارکوزی اذعان داشت:‌ «فرانسه و آلمان پیشنهادات خود را برای مبارزه با این بحران در اجلاس پاریس در روز یکشنبه ارائه خواهند داد». قابل ذکر است این اجلاس با حضور رؤسای 15 کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

صدر اعظم آلمان نیز اعلام کرد: ‌«کشورهای اروپایی باید با همکاری با یکدیگر برای حل بحران اقتصادی تلاش کنند و هر کشوری باید بر طبق روشهای خود با موقعیت اقتصادی برخورد کند در عین حال این روش باید همگام با دیگر کشورها صورت گیرد».  

رئیس جمهور فرانسه درباره طرح ایجاد صندوق مشترک مالی با هدف کمک به بانکهای اروپایی گفت:‌ «این امر اگر به عنوان پاسخ نهایی و بدون تامل کشورهای اروپایی اتخاذ گردد منجر به مشکلات بزرگتری خواهد شد».

در عین حال وزیر اقتصاد فرانسه خانم «کریستین لاگارد» در جریان مصاحبه‌ای اذعان داشت: «امکان دارد کشورهای اتحادیه اروپا در اجلاس آتی پاریس روش انگلستان را برای حل بحران اقتصادی در پیش بگیرند و بانکهای خود را نیمه دولتی کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین