کد خبر: ۸۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
بنایی:

سرمایه اصول‌گرایان در معرض چالش جدی قرار گرفته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم قم با بیان اینکه مهمترین دغدغه اصولگرایان، افزایش کارآمدی نظام در عرصه‌های داخلی و خارجی و نیز در تعامل قوای سه‌گانه در آستانه دهه چهارم انقلاب می‌باشد، تاکید کرد: «مشروعیت و کارآمدی دو شرط اصلی دوام و بقای هر حکومت است». 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، علی بنایی دومین ناطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بعد از سپاس و قدردانی از مردم شریف و مجاوران حرم کریمه اهل بیت به ویژه مراجع عظام تقلید و اساتید معزز و جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم بنایی با اشاره به این موضوع که نزدیک 4 سال است که اصولگرایان، در ارتباط با دو قوه مجریه و مقننه مدیریت دارند. خاطر نشان کرد: «نمی‌توان انکار کرد که امروز اصولگرایی با چالش‌ها و خطرهایی روبه‌رو است».
 
وی در ادامه مهمترین سرمایه اجتماعی اصولگرایان،را  اعتمادی دانست که مردم به این جریان اصیل و پویا داشته و مقام معظم رهبری نیز در مواقع گوناگون، اصول و شاخصه‌های آنرا ترسیم کرده‌اند و گفت: «امروز سرمایه‌ اجتماعی اصولگرایان به دلایلی چند، در معرض چالش جدی قرار گرفته که می‌باید به سرعت برای بازسازی و احیای آن اقدام شود». 

بنایی با اشاره به اینکه بیشترین مسئولیت حفظ و نگهداری سرمایه اجتماعی اصولگرایان را  متوجه دولت و مجلس است؛ گفت: «زیرا عملکرد آن نهادها تأثیر مستقیم بر اعتماد عمومی و مشارکت مردم خواهد داشت».

وی افزود: «امروز غفلت از شکرگزاری و نسیان نعمت‌های خداوند و کاهش روح خداترسی و تقوا، گرایش به افراط و تفریط در برخوردهای فردی و اجتماعی، رواج خرافه‌گرایی، غیبت و شایعه‌پراکنی و پرده‌دری، رشد تضاد، تفرقه و انتقام‌گیری، بی‌اعتنایی به ظرفیت کارشناسی کشور و رواج تبارگرایی و دنیازدگی می‌تواند برای جریان اصولگرایی خسارتهای بی‌شماری به همراه داشته باشد». 

نماینده مردم قم با گلایه از بی‌اعتنایی و کم‌مهری نسبت به جایگاه رفیع روحانیت و مرجعیت گفت: «نهاد مرجعیت شیعه با عنوان نیابت عامه از سوی حضرت صاحب‌الامر در عصر غیبت کبری توانسته است در عالی‌ترین سطح شیعیان را هدایت و رهبری کند. اساساً پیروزی انقلاب اسلامی و نیز تداوم و کارآمدی آن فقط با محور بودن مرجعیت آگاه و اصیل ممکن می‌باشد. با این باور چه کسی از تضعیف این نهاد به مردم سود می‌برد»؟ 

وی افزود: «واقعیت این است که همدلی و همراهی موجود میان مراجع عظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی، خواب بداندیشان را آشفته ساخته و قلب‌های بیمار را افسرده کرده است. از این رو آنان در پریشان‌حالی، حکم به کناره‌گیری روحانیت و انزوای حوزه‌های علمیه می‌دهند». 

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: «آنان باید بدانند که ملت بزرگ ایران، به وصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد که فرمود: «از حوزه‌های علمیه تجلیل کنید ... به حرفهایی که می‌زنند و می‌خواهند شما را از حوزهها جدا کنند، از مراجع جدا کنند، گوش ندهید. اینها غرض دارند. این حوزه علمیه است که اسلام را تا حال نگهداشته است».

وی در ادامه افزود: «متأسفانه باید اذعان کرد که هر از گاه موتور تخریب غوغاسالاران، بخشی از روحانیت متعهد و اصیل اسلام را هدف قرار داده و موجی از شایعه و تهمت را علیه شخصیت‌های متعهد و مورد عنایت امام و رهبری به راه می‌اندازند. انتظار اقشار گوناگون مردم از اصولگرایان آن است که با تمرکز حول روحانیت با محوریت جامعتین انتخابات آتی را به سامان رسانند».

نماینده مردم قم در مجلس هشتم مهمترین دغدغه اصولگرایان را افزایش کارآمدی نظام در عرصه‌های داخلی و خارجی و نیز در تعامل قوای سه‌گانه دانست و گفت: «مشروعیت و کارآمدی دو شرط اصلی دوام و بقای هر حکومت است». 

امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌فرماید: «یستدل علی ادبار الدول بأربع: تضییع الأصول و المتسک بالفروع و تقدیم الأراذل و تأخیر الأفاضل». 

وی در عین حال تاکید کرد: «امروز مجلس و دولت اصولگرا وظیفه دارند که با همراهی یکدیگر و نیز با تمام توان و تدبیر، کارآمدی نظام در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را بالا ببرند».

بنایی با اشاره به کسری بودجه دولت و خطر سقوط بهای نفت و تورم موجود، گفت: «منطق توزیع نقدی یارانه‌ها چیست؟ آیا میزان تورم حاصله از آن بدرستی محاسبه شده است؟ بانکها تاکنون گزارش شفاف از عملکرد بنگاه‌های زودبازده ارائه نکرده‌اند ولی بانک مرکزی انحراف بنگاه‌ها را 38 درصد اعلام کرده است. با این وصف وضعیت اشتغال ایجاد شده نیز قابل توجه است». 

وی در پایان اظهار داشت: «تعامل مثبت و وجود اجماع قولی و عملی در دولت و مجلس برای اجرای این طرح مهم ضروری می‌باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین