کد خبر: ۸۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱
وزیر کار و امور اجتماعی:

23 هزار طرح نیمه کاره در بخش بنگاه‌های زود‌بازده داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کار و امور اجتماعی از وجود 23 هزار طرح نیمه کاره در بخش بنگاههای بزرگ و متوسط اقتصادی زودبازده در کشور خبر داد. 

به گزارش سرویس اقتصاد صنعت به نقل از مهر، سیدمحمد جهرمی صبح امروز در حاشیه همایش بین المللی سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اظهار داشت: «این طرح‌ها با اشتغال یک میلیون نفری هم اکنون از 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و 13 هزار طرح نیمه ‌تمام آن مربوط به بخش کشاورزی است».

وی نرخ بیکاری کشور تا پایان برنامه چهارم توسعه را 4/8 درصد عنوان کرد و بیان داشت: «متاسفانه به دلیل مشکلات بانکی هنوز نتوانسته‌ایم به این رقم برسیم و با توجه به طرح‌های نیمه کاره بنگاههای اقتصادی و اشتغال ایجاد شده از محل این طرح‌ها هنوز از دستیابی به این رقم نا امید نیستم».

وی نرخ بیکاری بهار امسال را 6/9 درصد عنوان کرد وگفت: «نرخ بیکاری تابستان نیز ظرف 4 چند روز آینده اعلام می‌شود و بر اساس آخرین آمار دو میلیون و 200 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد».

جهرمی، سیاست‌های انقباضی بانک‌ها را از عمده دلایل توقف بنگاه‌های اقتصادی و مجموع سرمایه گذاری در بخش اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: «با تغییر سیاست‌های بانک مرکزی امیدواریم در سال جاری بخشی از این مشکلات برطرف شود».

وی با اشاره به مذکرات وزارت کار با رئیس بانک مرکزی جدید بیان داشت: «با توجه به صحبت‌های رئیس جدید بانک مرکزی و راهکارهایی که در دولت مطرح شده است، امیدواریم تمهدیداتی در راستای پرداخت منابع مالی به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از سوی اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی کشور اندیشیده شود».

وی در پاسخ به این سوال که قفل بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده چه زمانی شکسته می‌شود، گفت: «در این خصوص نمی‌توان وعده‌ای داد اما امیدواریم این اتفاق به زودی بیافتد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین