کد خبر: ۸۰۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
ولايتی در اجلاس بين‌المللی قدس در دوحه:

مذاكره با صهيونيست‌ها، كمكی به فلسطينيان نمی‌كند

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: علی اكبر ولايتی امروز در اجلاس سالانه موسسه بين‌المللی قدس در دوحه گفت: «شعار دموكراسی آمريكا كه با خون مردم عراق، فلسطين، لبنان و افغانستان رنگ گرفته است، ديگر اعتباری ندارد و هيچ‌كس باور نمی‌كند كه رژيم آمريكا و حاميانش طرفدار حقوق بشر و دموكراسی باشند».


به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن سخنرانی دكتر ولايتی در اجلاس سالانه موسسه بين‌المللی قدس در دوحه به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

سبحان الذی اسری بعبده ليلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی باركنا حوله لنريه من آياتنا انه هو السميع البصير

سلام عليكم و رحمت الله و بركاته

در آغاز سخن فرصت را مغتنم شمرده از مقامات محترم كشور برادر قطر و هم‌چنين مسوولين محترم موسسه‌ بين‌المللی قدس در برگزاری اين اجلاس تشكر و قدردانی می‌نمايم.

خوشوقتم كه فرصتی به وجود آمد تا با برادران دينی و انديشمندان موثر حاضر در اين اجلاس درخصوص خطرات پيش روی وحدت جهان اسلام، توطئه‌ها و طرح‌های متعدد و مستمر غرب به رهبری آمريكا و رژيم صهيونيستی عليه مقدسات و ثوابت اسلامی و هم‌چنين فعاليت‌های سازنده و مثبت موسسه بين‌المللی قدس به گفت‌و گو و تبادل نظر بنشينيم.

اميدوارم اين اجلاس كه دارای ابعاد بسيار مثبت از جمله حاكم بودن روح مقاومت و ستيزه‌جويی با صهيونيسم بين‌الملل است، موفق گردد در زمينه‌ی كمک به وحدت نظری بين مسلمانان با محوريت قدس شريف، ممانعت از روند رو به رشد يهودی‌سازی و هتک حرمت مساجد و مقدسات اسلامی در بيت‌المقدس و ديگر مناطق اسلامی تحت اشغال استكبار جهانی گام‌های موثری بردارد.

حضار محترم، برادران و خواهران گرامی!

جهان اسلام در مرحله‌ حساس و پرچالشی قرار دارد كه ضرورت تقويت درک متقابل و مسووليت‌پذيری در همه‌ سطوح جامعه اسلامی به‌ويژه سطح رهبران، نخبگان و انديشمندان، بيش از پيش احساس می‌گردد. اين موضوع نه تنها مانع بهره‌برداری و سوءاستفاده دشمنان عليه منافع مسلمين خواهد شد، بلكه باعث همگرايی و گسترش همكاری‌های علمی، فنی، سياسی، فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام به عنوان يک قدرت منطقه‌ای تاثيرگذار بر نظام بين‌المللی می‌گردد.

از اين رو ضروری است آرا و نظرات متفاوت در جامعه‌ بزرگ اسلامی به سمتی هدايت گردد كه به طور فزاينده، وحدت مسلمين و تلاش مشترک شيعه و سنی برای اعتلای كلمه توحيد، تحقق ارزش‌های الهی و اجرای قوانين اسلامی را تقويت نمايد.

هم‌چنان كه رهبر معظم جمهوری اسلامی ايران، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بارها تاكيد فرموده‌اند: «دعوت جمهوری اسلامی ايران به وحدت اسلامی، تضعيف يک مذهب يا تقويت مذهب ديگری نيست، بلكه دعوت به اين است كه مشتركات مذاهب اسلامی برجسته شود و عناد و كينه‌ورزی پايان پذيرد» تا هدف نهايی مسلمين يعنی پيروزی حق بر باطل تحقق يابد.

دشمن مشترک ما مسلمانان، دلسوز اسلام و مذاهب آن نمی‌باشد. حزب‌الله، حماس يا جهاد اسلامی چه از شيعه و چه از جامعه سنی برای آنها دشمن واحد محسوب می‌گردد. 

در اين راستا، ايجاد تفرقه و اختلاف‌افكنی، نشر تبليغات مسموم عليه مذاهب اسلامی، قتل و كشتار انسان‌های بی‌گناه در عراق، لبنان، فلسطين و ساير مناطق اشغالی، اتهام‌زنی به گروه‌ها و طوايف مختلف به منظور ايجاد منازعات داخلی و ايجاد مشغوليت برای آنها، مدت‌هاست كه در دستور كار غرب و صهيونيسم جهانی قرار دارد. برای آنها تخريب حرم مطهر عسگريين (عليهما السلام) در سامرای عراق يا تخريب كليساها و مساجد در بغداد و هم‌چنين حفر و تخريب مسجدالاقصی، امری يكسان تلقی می‌گردد كه هدف اصلی ايجاد نفاق و دشمنی ميان مسلمانان از يک سو و مسلمانان و مسيحيان از سوی ديگر است.

آنها در اين مسير حتی از هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اكرم (ص) دريغ ننموده و بدين وسيله نگرانی شديد خود را از توجه ملت‌های جهان به تعاليم اسلام و بيداری امت اسلامی آشكار ساخته‌اند. بدون شک نويسنده‌ مزدوری چون سلمان رشدی نمی‌توانسته به تنهايی در مقابل اسلام قرار گرفته باشد. محرک اصلی اين جريان، دشمنان اسلام به سركردگی آمريكا و صهيونيسم بين‌المللی است. 

حضار محترم!
ايستادگی مردم مظلوم فلسطين در مقابل رژيم صهيونيستی موجب افتخار امت اسلامی و بيانگر آشكار تحقق وعده‌های الهی است. انتفاضه فلسطين ثابت نمود كه قدرت ايمان و اراده‌ی ملت فلسطين مافوق توان اشغالگران است. ايستادگی نيروهای مقاومت و دولت حماس در مقابل فشارهای سنگين و جنايات كم‌سابقه‌ اشغالگران، شايسته‌ی تداوم حمايت و پشتيبانی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است.

گفت‌وگو و مذاكره با اشغالگران صهيونيست، كمكی به اوضاع مشقت‌بار فلسطينی‌ها نخواهد كرد و نتيجه‌ای جز تداوم باج‌خواهی و كشتار مردم توسط صهيونيست‌ها نخواهد داشت، ضمن اين‌كه تداوم تفرقه بين گروه‌های فلسطينی و بی‌توجهی به آرای مردم فلسطين نيز اوضاع را پيچيده‌تر خواهد نمود. بنابراين، تاريخ و تجربه ثابت كرده است كه پيروزی و موفقيت فلسطينی‌ها تنها در سايه‌ی مقاومت و ايستادگی و پايبندی به اصول و ثوابق حقوق فلسطينی‌ها به دست خواهد آمد.

خوشبختانه در مقطع كنونی، محور آمريكايی – صهيونيستی به طور فزاينده‌ای گرفتار مشكلات سياسی و اقتصادی شده و چنان‌كه ديديم مجبور به ترک لبنان و نوار غزه گرديدند و در آينده نيز مجبور خواهند شد تا از خاک عراق خارج شوند و انشاءالله روزی فرا خواهد رسيد كه بيت‌المقدس و قدس شريف را نيز به طور كامل به صاحبان اصلی آن يعنی مردم فلسطينی واگذار نمايند تا در سايه چنين شرايطی، مردم اصلی فلسطين از همه‌ گروه‌ها و طوايف مذهبی و دينی (مسلمانان، يهوديان و مسيحيان) آزادانه از طريق رفراندوم بتوانند دولت مورد نظر خود را انتخاب نمايند. اين امر در واقع تحقق دموكراسی است كه جمهوری اسلامی ايران و ساير ملل مسلمان به آن اميد بسته‌اند. 

حضار گرامی!
جمهوری اسلامی ايران، همان‌گونه كه بارها اعلام كرده است، با تمام قوا به دنبال تحقق اتحاد اسلامی و همدلی بين مسلمانان است و امروز نيز همچون گذشته خواستار تقريب نظرات و دستيابی به درك متقابل با بقيه‌ كشورهای اسلامی می‌باشد.

متاسفانه توطئه‌های تفرقه‌افكنانه آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل در پی ارعاب مسلمانان منطقه از جمهوری اسلامی ايران می‌باشد. حقوق بشر، دموكراسی و انرژی هسته‌يی بهانه‌های آمريكا برای فشار به ايران است، اما مردم مسلمان منطقه و افكار عمومی جهان، ماهيت حقيقی دولت آمريكا و رژيم صهيونيستی را درک كرده‌اند و با مشاهده‌ فجايع غزه، فلسطين و عراق، بزرگ‌ترين دشمن بشريت را آمريكا و صهيونيسم می‌دانند.

اگرچه در برخی موارد ممكن است دشمنان به نتايج مقطعی و كوتاه مدت دست يافته باشند، اما با مقاومت، بردباری و صبوری جمهوری اسلامی ايران و درايت و آگاهی رهبران سياسی و مذهبی منطقه، امروزه شاهد روابطی سالم، خوب و برادرانه با همسايگان عرب و غير عرب خود می‌باشيم.

به وضوح ديده می‌شود كه آمريكا در ميان افكار عمومی دنيا به‌ويژه ملل مسلمان منزوی شده است. شعار دموكراسی آمريكا كه با خون مردم عراق، فلسطين، لبنان و افغانستان رنگ گرفته است، ديگر اعتباری ندارد و هيچ‌كس باور نمی‌كند كه رژيم آمريكا و حاميانش طرفدار حقوق بشر و دموكراسی باشند.

موضوع بسيار نگران كننده ديگر، مساله پاكستان است. اين‌جانب با توجه به تجربياتی كه در امر ديپلماسی دارم، هشدار می‌دهم كه هژمونی غرب به رهبری دولت آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل تصميم‌های خطرناكی برای پاكستان به عنوان يک كشور قدرتمند اسلامی گرفته است. حملات نظامی آمريكا عليه پاكستان – سرزمين بزرگی كه با نام اسلام شكل گرفته است و بمباران‌های كور مردم بی‌گناه اين كشور كه به جرم دفاع از استقلال و حاكميت ملی خود مجازات می‌شود، بخشی از توطئه‌های بزرگ غرب برای فلج كردن مسلمانان و تداوم سلطه‌ خود بر جهان اسلامی است. امروز وظيفه همه‌ مسلمانان دفاع از دولت و ملت پاكستان است. آنها می‌خواهند از پاكستان و افغانستان يک سومالی بزرگ به وجود آورند و به بهانه فقدان امنيت، در اين منطقه حضور دايم داشته باشند.

شما ای بزرگان جهان اسلام بدانيد كه عامل تمام ناامنی‌ها در پاكستان و افغانستان، اتحاديه ناتو به سردمداری آمريكاست. آنها می‌خواهند با فريب افكار عمومی دنيا اين‌گونه القا كنند كه اين دو كشور منشأ تروريسم و ناامنی در دنيا هستند و چنين نتيجه‌گيری كنند كه ناتو بايد برای هميشه در افغانستان و شمال پاكستان باقی بمانند. هدف اصلی آنها كنترل مجموعه روسيه، چين و جبهه شرقی جهان اسلام به بهانه مبارزه با تروريسم است.

از نتايج اين كنفرانس بايد محكوم كردن مداخلات نظامی آمريكا و ناتو در كشور بزرگ اسلامی پاكستان باشد.

در پايان با قدردانی از موسسه بين‌المللی قدس، تاكيد می‌نمايم كه نقش اين‌گونه موسسات در حمايت و تقويت از جبهه مقاومت و مبارزه با صهيونيسم و حاميانش، اجرای مدل همزيستی تمامی اديان و مذاهب اسلامی و مسيحی با محوريت قدس شريف می‌باشد كه اميدواريم به عنوان الگويی در سطح جهانی مطرح گردد. احيای حقوق فلسطينی‌ها به‌ويژه در قدس شريف و آزادی مسجدالاقصی و خنثی‌سازی طرح تهجير و يهودی‌سازی قدس شريف بسيار مهم و باارزش است. چنان‌چه مطالعه طرح‌ها و فعاليت‌های اين موسسه و تلاش مخلصانه و دلسوزانه‌ی مسوولين و هيأت امناء محترم موسسه بيانگر درک صحيح و عميق ايشان از مخاطرات پيش روی قدس شريف و مسجدالاقصی می‌باشد.

بدون شک، دشمنان اسلام، اين‌گونه موسسات را كه منادی وحدت و خنثی‌كننده توطئه‌های ضد اسلام می‌باشند، تحمل نخواهند كرد و تمام اهتمام خود را برای تخريب اهداف و سياست‌های اين موسسه به كار خواهند گرفت. در چنين شرايطی، درايت و هوشياری مسوولين و دست‌اندركاران اين موسسه را بيش از پيش طلب می‌نمايد.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین